دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 بهمن 1395 - 12:38

ارسال مصوبه مجلس درباره سرمایه گذاری خارجی به مجمع تشخیص

نمایندگان مردم در خانه ملت با رد ایراد شورای نگهبان درباره نحوه و میزان سرمایه‌گذاری خارجی در لایحه برنامه ششم، با ارسال این ماده به مجمع تشخیص مصلحت نظام موافقت کردند.
کد خبر : 159054

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز _سه‌شنبه 26 بهمن_ مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق درخصوص لایحه برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران، بر مصوبه خود درباره ماده 4 این لایحه اصرار کرده و با ارجاع آن به مجمع تشخیص مصلحت نظام با 155 رأی موافق، 26 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 236 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.


براساس ماده 4 لایحه مذکور؛ جهت تامین حداقل 2.8 واحد درصد از رشد 8 درصدی اقتصاد از محل ارتقای بهره‌وری کل عوامل تولید و همچنین رشد سرمایه‌گذاری به میزان متوسط سالانه 21.4 درصد در طول سال‌های اجرای برنامه، کلیه دستگاه‌های اجرایی با هماهنگی با دولت اقدامات زیر را به عمل آورند. مسئولیت اجرا بر عهده دولت می‌باشد.


همچنین در این مصوبه آمده است: جهت‌گیری و سیاست‌های لازم برای تجهیز منابع مالی مورد نیاز سرمایه‌گذاری از جمله تأمین منابع مالی خارجی تا متوسط سالانه 30 میلیارد دلار از خطوط اعتباری بانک‌های خارجی در قالب تامین مالی خارجی (فاینانس) خودگردان، 15 میلیارد دلار به شکل سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی و 20 میلیارد دلار قرارداد مشارکتی خارجی.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته