شرایط عمومی استخدام دولت در آزمون آموزش و پرورش رعایت شده است
محمد فاضل در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان اینکه طبق ماده 28 اساساسنامه دانشگاه فرهنگیان در تلاش برای جذب فارغ التحصیلان سایر دانشگاهها در آموزشوپرورش هستیم، اظهار کرد: مجوز کتبی جهت برگزاری آزمون استخدامی را از سازمان مدیریت دریافت کردهایم و با توجه به تعداد سهمیهای که برای استخدام در نظر گرفته شده، دستورالعمل مربوطه تهیه شده است.
وی افزود: در این دستورالعمل باید شرایط عمومی استخدام دولت رعایت شود و از جمله دیگر شرایط استخدام داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر است.
مشاور وزیر آموزشوپرورش و مدیرکل دفتر وزارتی بیان کرد: جزییات رشتهها و گروههایی که میتوانند در آزمون استخدامی آموزشوپرورش شرکت کنند و نحوه انتخاب و میزان بهرهمندی مربیان پیش دبستانی از امتیازات در نظر گرفته شده در دستورالعمل ذکر شده است.
فاضل با بیان اینکه آزمون استخدامی در تابستان امسال برگزار خواهد شد، تصریح کرد: دستورالعمل مربوطه پس از هماهنگی با سازمان مدیریت و برنامهریزی ابلاغ خواهد شد.
وی در پاسخ به این سوال که طرح رتبهبندی هماکنون در چه وضعیتی قرار دارد و شاخصهای آن براساس چه معیارهایی در دست تدوین است؟ اضافه کرد: هم اکنون کارشناسان در حال تدوین شاخصهای طرح رتبهبندی هستند و امیدواریم به زودی این شاخصها تهیه شده و در اختیار معلمان قرار گیرد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل دفتر وزارتی تاکید کرد: در تدوین طرح رتبهبندی آنچه که هماکنون به دنبال آن هستیم این است که شاخصها بر اساس شغل معلمی و نقش معلمان تهیه میشود و معیارهایی که برای تبدیل شدن فرد به یک معلم خوب نیاز است در تدوین شاخصهای رتبهبندی مدنظر قرار دارد.
فاضل ادامه داد: به عنوان مثال به این نکته توجه داریم که یک معلم خوب چگونه با دانش آموزان و خانواده آنها ارتباط برقرار میکند، روش تدریسش چگونه است تا مطالب برای دانشآموزان قابل فهم باشد. در یک کلام انتظارات موجود از یک معلم خوب به عنوان شاخصهای رتبهبندی مدنظر است.
وی با تاکید بر اینکه در طرح رتبهبندی هیچ ضرورتی وجود ندارد که یک معلم به تدوین مقاله یا تألیف کتاب بپردازد، گفت: در حقیقت به دنبال انتظارات عجیب از معلمان نیستیم بلکه از معلمان انتظار داریم تا شاخصهای شغل معلمی را به طور ویژه مدنظر قرار دهند.
فاضل در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه « در تدوین شاخصهای رتبهبندی تاچه اندازه نظرات اعلام شده از سوی فرهنگیان را ملاک کار قرار دادهاید»، اظهار کرد: قطعاً نظر معلمان و صاحبنظران در تدوین شاخصهای رتبهبندی مدنظر است، در غیر این صورت اصل نظرخواهی کاری بیهوده است اما اینکه هر فردی نظر دهد، نظرش اعمال شود اینگونه نیست.
وی با بیان اینکه نظرسنجی از همکاران با هدف تدوین شاخصهای رتبهبندی و دستیابی به شاخصهای ملموس و عینی است، اضافه کرد: امیدواریم با استفاده از نظرات معلمان و کارشناسان شاخصهای رتبهبندی به خوبی تهیه شود.
به گفته مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل دفتر وزارتی شاخصهای رتبهبندی باید هرچه زودتر تدوین و تصویب شود تا بتوانیم با شروع مهر برنامههای عملیاتی صدور احکام معلمان در طرح رتبهبندی را آغاز کنیم و تا قبل از مهر باید تنظیم شاخصها و تعیین ملاکها به نتیجه برسد.
انتهای پیام/