دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1394 - 10:31
مشاور عالی سازمان سنجش در گفت‌وگو با آنا خبر داد

آغاز ثبت نام آزمون دوره کاردانی فنی و حرفه‌ای از عصر امروز

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور ازآغاز ثبت نام آزمون دوره کاردانی فنی و حرفه‌ای از عصر امروز خبر داد.
کد خبر : 15900

دکترحسین توکلی با اعلام این خبر به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا ادامه داد: ثبت نام برای شرکت در آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی سال ۱۳۹۴ تنها از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش و آموزش کشوراز عصر امروز، یکشنبه 94/2/13 آغاز و درروز یکشنبه 94/2/20 پایان خواهد پذیرفت.


مشاور عالی سازمان سنجش ادامه داد: کلیه داوطلبان ضرورت دارد با توجه به اطلاعیه این سازمان درخصوص شرایط ثبت نام و پذیرش دانشجو در دوره‌های مذکور و همچنین مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام که از روز پنج شنبه 94/2/10 بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است، برای ثبت نام اقدام کنند.


وی افزود: کلیه دارندگان گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه نظام جدید دریکی از شاخه‌های فنی و حرفه‌ای، کاردانش و یا شاغل به تحصیل دردوره‌های مذکور که حداکثرتا پایان نیم سال اول سال تحصیلی ۹۵_۹۴ فارغ‌التحصیل می‌شوند و همچنین دارندگان دیپلم فنی و حرفه‌ای دوره چهارساله نظام قدیم حق ثبت‌نام در این آزمون را خواهند داشت.


توکلی تصریح کرد: براساس ضوابط در این آزمون از تعداد ۴۲ کد رشته امتحانی به شرح جدول مندرج دردفترچه راهنمای ثبت‌نام، پذیرش در ۲۳ کد رشته امتحانی ازطریق آزمون و پذیرش در ۱۹ کد رشته امتحانی صرفا براساس سوابق تحصیلی، یعنی معدل کل دیپلم و بدون آزمون صورت خواهد گرفت. بدیهی است داوطلبان متقاضی هر یک از کدرشته‌های امتحانی، اعم از کدرشته‌های امتحانی با آزمون یا کدرشته‌های امتحانی بدون آزمون لازم است در زمان مقرر نسبت به ثبت‌نام دراین آزمون اقدام کنند.


حسین توکلی در پایان بیان کرد: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی‌شده، آزمون ورودی دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی سال ۹۴ در صبح جمعه 94/5/16 برگزار خواهد شد و کارت شرکت درآزمون و برگ راهنمای مربوط نیز در روز سه شنبه 94/5/13 لغایت روز پنج شنبه 94/5/15 بر روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور قرار می‌گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته