دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون وزیر تعاون در پاسخ به آنا خبر داد:

بدهی 170 هزار میلیارد تومانی دولت به صندوق‌های بازنشستگی وزارت کار/ بدهی صندوق فولاد 3 ساله تسویه می‌شود

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی وزیر تعاون، کار رو رفاه اجتماعی درباره میزان بدهی‌های دولت به صندوق‌های بازنشستگی گفت: دولت تنها به 4 صندوق وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه، رقمی بالغ بر 170 هزار میلیارد تومان بدهی دارد.
کد خبر : 158999

رحمت‌الله میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با اظهار بی‌اطلاعی از میزان بدهی دولت به 14 صندوق بازنشستگی فعال دیگر در کشور افزود: از مجموع 18 صندوق بازنشستگی در کشور 4 صندوق بیمه روستائیان و کشاورزان، تامین اجتماعی، بازنشستگی کشوری و صندوق بازنشستگی فولاد به وزارت تعاون وابسته هستند که بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته در برنامه ششم توسعه قرار است تا این بدهی به صندوق بازنشستگی فولاد در قالب لوایحی از سوی دولت پرداخت شود.


وی تصریح کرد: قرار است این بدهی بر اساس اکچوری و قیمت‌گذاری وزارت اقتصاد ظرف مدت 3 سال از سوی دولت تسویه شود که البته وزارت تعاون نیز بر روی آن اعمال نظر خواهد داشت.


میرزایی تاکید کرد: همچنین مقرر شده تا ظرف این 3 سال دولت کسری حقوق بازنشستگان را نیز در بودجه سنواتی خود پیش‌بینی و از رقم بدهی‌های خود کسر کند و در نهایت نیز باید مجموع بدهی دولت به صندوق بازنشستگی فولاد نهایتا تا 5 سال تسویه شود.


گفتنی است، میزان بدهی‌های دولت تنها به صندوق بازنشستگی فولاد کشور بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان برآورد شده است که معوقات پرداخت حقوق بازنشستگان این صندوق نیز کسری بودجه ناشی از بدهی دولت عنوان می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته