دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 بهمن 1395 - 10:59
در گفت‌وگو با آنا؛

مصطفی کارخانه: شهرداری تبریز را دست‌کم نمی‌گیریم/ ملی‌پوشان ایران نباید نگران لیگ جهانی باشند

سرمربی تیم والیبال بانک سرمایه گفت: ملی‌پوشان والیبال باید استرس و نگرانی بی‌مورد از جدال با رقیبان مطرح را از ذهن خود دور کنند چون آنها دیگر یکی از تیم‌های ثابت لیگ جهانی هستند.
کد خبر : 158974

مصطفی کارخانه که تیمش بازی رفت پلی‌آف خود برابر شهرداری تبریز را به سختی و با نتیجه 3 بر 2 به پایان برد، درباره دیدار برگشت دو تیم که فردا در تبریز برگزار می‌شود، به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «با انگیزه بالایی به تبریز می‌رویم و با اینکه می‌دانیم کار بسیار دشواری را پیش‌رو داریم اما تلاش می‌کنیم تا با ارائه یک بازی برتر و نتیجه‌گرا برنده شویم و به مرحله بعدی صعود کنیم.»


وی ادامه داد: «با وجود اینکه ما به قرعه بدی خوردیم اما پیروزی در بازی رفت باعث شده پیروزمندانه به تبریز برویم و برای صعود به مرحله بعد در شرایط روحی فوق‌العاده‌ای هستیم. شهرداری جایگاهش رتبه هشتم لیگ نبود و استحقاق بیشتری داشته و نباید اینجا به ما می خورد. آمدن امیرحسینی این تیم را متحول کرده و ما می‌دانیم که آنها به سختی امتیار می‌دهند. درست است که در تمامی فاکتورها در بازی رفت از ما پایین‌تر بودند ولی در کل حریفی سرسخت است و ما فردا باید باهوش و با تمرکز بالا با این تیم بازی کنیم.»


سرمربی تیم والیبال بانک سرمایه درباره اینکه دست‌کم گرفتن تیم شهردای عامل پیروزی دشوار تیمش در بازی رفت بود، اظهار داشت: «در آن بازی بازیکنان ما کمی دیر به خودشان آمدند و انتظار بازی متفاوتی از تیم شهرداری نداشتند. ما موسوی را به‌دلیل مصدومیت زانو از ابتدا بازی ندادیم و شاید به همین خاطر هم 3 بر صفر برنده نشدیم.»


او افزود: «این یک واقعیت است که تیم‌های حریف به‌واسطه موفقیت‌های دو سال اخیر تیم بانک سرمایه با انگیزه زیادی مقابل ما بازی می کنند و دوست ندارند که به سادگی نتیجه را از دست بدهند. آنها همه تلاش خود را می کنند تا برابر ما برنده شوند و این حق طبیعی هر تیمی است که برای برد بازی کند. ما هم می دانیم کار آسانی نداریم و با همه وجود و با اتکا به بازی خوب بازیکنان باتجربه‌مان برابر حریفان خود بازی می‌کنیم. بازی رفت را به فال نیک می‌گیریم و با این واقعیت کنار می‌آییم که بزرگترین تیم‌های دنیا هم روزهایی دارند که در شرایط مساعدی نیستند و به اصطلاح روزشان نیست.»


کارخانه خاطرنشان کرد: «در بازی فردا در هر ست و به طور کلی در جریان مسابقه تلاش می کنیم تا از ابتدا بر جریان بازی سوار شویم. در طول این هفته از شاگردان خواستم که با هوشیاری و تمرکز بالا بازی کنند و مراقب باشند که حریف را دست‌کم نگیرند. برای همین ما با آمادیگ خوبی بازی را شروع می‌کنیم تا امتیازات سخت این بازی را به‌دست آوریم.»


سرمربی تیم بانک سرمایه درباره اینکه با او صحبتی برای دستیاری کولاکوویچ در تیم ملی والیبال شده است یا نه، تصریح کرد: «نه، با من هیچ صحبتی نشده است. پیش از این هم اعلام کرده‌ام که الان باید به مربیان جوان فرصت داده شود. دیگر از من گذشته که در تیم ملی حاضر باشم. به لطف پروردگار تمامی این دوره‌ها را گذرانده‌ام.»


وی درباره سرمربیگری سیچلو در تیم ملی زیر 23 سال گفت: «سیچلو دانش بالایی دارد و حیف بود اگر او را از دست می‌دادیم. باید بهترین استفاده از توانایی‌های بالای این مربی آرژانتینی که با فرهنگ ما آشنایی کامل دارد، بشود.»


کارخانه درباره هم‌گروهی ایران در هفته اول لیگ جهانی والیبال با ایتالیا، برزیل و لهستان سه قطب والیبال دنیا، اظهار داشت:‌ «چاره‌ای نیست جز اینکه خود را آماده این بازی‌های بزرگ کنیم. ما راهی پیش داریم و نمی‌توانیم به عقب برگردیم. بنابراین باید با همه قدرت بازی کنیم تا در سطح اول لیگ جهانی والیبال باقی بمانیم. تماشاگران خوبی داریم و با حمایت آنها در سرتاسر دنیا باید به‌دنبال کسب نتیجه باشیم. رقیبان سرسخت هستند اما ما هم در سال‌‌های اخیر ثابت کرده‌ایم که تیم قوی هستیم و می توانیم برابر بهترین‌های دنیا عرض‌اندام کنیم.»


او یادآور شد: «مهم برای تیم ملی ما این است که در هفته اول لیگ جهانی شروع خوبی داشته باشد. نباید از حریفان نامدار خود ترسی داشته باشیم و باید با قدرت با آنها به مقابله بپردازیم. بازیکنان ما اگر متمرکز باشند کارشان برای شکست حریفان خیلی سخت نخواهد بود.»


کارخانه درمورد اینکه به نظرش کولاکوویچ می‌تواند ایران را در لیگ جهانی موفق کند، بیان کرد: «به‌نظرم او این توانایی را دارد که والیبال ایران را موفق کند. ضمن اینکه فدراسیون حمایت لازم را از ملی‌پوشان می‌کند و آنها به خوبی مهیای رقابت‌های لیگ جهانی می‌شوند. فقط بازیکنان باید استرس و نگرانی بی‌مورد از جدال با رقیبان مطرح را از ذهن خود دور کنند چون آنها دیگر یکی از تیم‌های ثابت لیگ جهانی هستند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته