دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چرا سکوی استقلالی‌ها خالی ماند؟

جایگاه‌های خالی استقلالی‌ها در دربی شماره ٨٤ یکی دیگر از نقاط تاریک مهم‌ترین بازی باشگاهی در فوتبال ایران بود.
کد خبر : 158916

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از شهروند، در شرایطی که در جایگاه پرسپولیسی‌ها جا برای سوزن انداختن نبود و بسیاری از تماشاگران در طبقه دوم به صورت ایستاده بازی را تماشا کردند‌، خالی بودن قسمت کوچکی از طبقه اول و بخش اعظمی از طبقه دوم برای استقلالی‌ها بدجوری توی ذوق می‌زد. اتفاقی که جنجال بسیار زیادی ایجاد کرد.



فاجعه‌ای که تکرار شد
در دربی رفت لیگ جاری هم درست همین اتفاق رخ داده بود و مسئولان در فاصله زمانی زیاد بین دربی‌های ٨٣ و ٨٤ هیچ فکری برای حل این مسأله نداشتند. به‌هرحال برای همه اهالی فوتبال جای سوال است که چطور استقلال متحول شده چند روز قبل از دربی میزبان ١٠٠‌هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی در بازی مقابل السد بود و چند‌هزار تماشاگر هم به خاطر پربودن آزادی مجبور به بازگشت به خانه شدند. به خاطر همین هیچ توجیهی برای این‌که در جذاب‌ترین بازی لیگ تماشاگران استقلال جایگاه‌های تیم خود را خالی بگذارند، وجود ندارد.
توجیه سازمان لیگ
حالا همه تقصیرها گردن پرسپولیسی‌ها افتاده است. در شرایطی که بسیاری از تماشاگران استقلال با وجود میل باطنی نتوانسته بودند بلیت تهیه کنند.، مسئولان برگزاری لیگ عنوان کرده‌اند تماشاگران پرسپولیس بلیت جایگاه استقلالی‌‌ها را خریداری کرده‌اند. سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در این‌باره گفته است: «به دلیل این‌که طبقه دوم ‏ورزشگاه آزادی گیت‌های مخصوص بلیت الکترونیک ندارد، بسیاری از هواداران پرسپولیس بلیت‌های مخصوص هواداران ‏استقلال را خریداری کردند و بعد از ورود به طبقه دوم ورزشگاه در جایگاه مخصوص هواداران پرسپولیس مستقر شدند و به ‏همین دلیل در جایگاه مخصوص استقلالی‌ها بخش‌هایی از سکوها خالی بود اما در جایگاه پرسپولیسی‌ها تماشاگران حتی در ‏راهروها و راه‌پله‌ها به‌طور ایستاده بازی را تماشا کردند.»
مشکل بزرگ سایت بلیت‌فروشی
اما سوال اصلی این است که چه کسی مسئول سهل‌انگاری و اشتباه به وجود آمده است. به‌هرحال همه می‌دانند که سایت فروش بلیت مسابقات ضعف‌های بسیار زیادی دارد. به‌عنوان مثال می‌توان نوشت که بدون هزینه کردن یک ریال افراد مختلف این پتانسیل را دارند که در مراجعه به سایت برای خودشان جا رزرو کنند و جالب اینجاست که دیگر کسی نمی‌تواند بلیت این صندلی رزرو شده را به صورت رایگان تهیه کند. سایت بلیت‌فروشی مسابقات حتی شماره ملی‌ را با نام افراد به درستی مطابقت نمی‌دهد. به همین دلیل در یک خانواده، می‌شود حتی با کارت ملی مادران و خواهرانی که طبق قوانین اصلا اجازه حضور در ورزشگاه را ندارند هم جا رزرو کرد. به همین شکل ساده می‌شود برای سکوهای ورزشگاه آزادی در مهم‌ترین بازی‌ها یک روز بد را رقم زد!



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته