دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1394 - 10:04

حذف ملی‌پوشان فلوره و اپه در جام جهانی شمشیربازی/ صعود عابدینی و باهر ارسباران به جدول 64 نفره

197 شمشیرباز شرکت کننده در مسابقات شمشیربازی جام جهانی کلاس «آ» اسپانیا روز گذشته دیدارهای انفرادی خود در این مسابقات را در مادرید برگزار کردند.
کد خبر : 15891

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، اعضای تیم ملی اسلحه سابر هم که برای افزایش امتیازات المپیکی خود تلاش می کنند نیز در این بخش از مسابقات بر اساس قرعه کشی انجام شده به مصاف حریفان شان رفتند تا جایگاه نهایی خود را مشخص کنند. بر این اساس دو نفر از شمشیربازان ایران موفق به صعود به جدول 64 نفره مسابقات شدند اما سه بازیکن دیگر پیش از رسیدن به این مرحله به کار خود پایان دادند.


در میان ترکیب پنج نفره تیم ایران، فرزاد باهر ارسباران موفق به کسب بهترین عنوان شد. این بازیکن پس ازغلبه بر نمایندگان اتریش، قزاقستان و کانادا و متحمل شدن شکست مقابل نمایندگان آمریکا، کویت و فرانسه درمرحله مقدماتی، موفق شد در جدول 128 نفره مسابقات حریف اسپانیایی خود را شکست دهد. باهر ارسباران در دیدار بعدی که در جدول 96 نفره برگزار شد حریف آمریکایی را از پیش رو برداشت و به جدول 64 نفره صعود کرد. این ملی پوش اسلحه سابر در این مرحله و در مصاف با ابراگیموو از روسیه که در نهایت به عنوان نایب قهرمانی دست یافت، متحمل شکست شد و با کسب رده 57 به کار خود پایان داد.


مجتبی عایدبنی هم در این مسابقات صاحب رده 58 شد. این شمشیرباز در مرحله مقدماتی مسابقات نمایندگان هنگ کنگ، آلمان و اتریش راشکست داد و نتیجه دیدار با نمایندگان اتریش، انگلیس و آمریکا را هم واگذار کرد. عابدینی پس از پیروزی برابر حریف ایتالیایی خود در جدول 128 نفره موفق شد در جدول 96 نفره مسابقات نماینده فرانسه را از پیش رو بردارد. این بازیکن در جدول 64 نفره مسابقات به آرون لیاکی مجارستانی که قهرمانی المپیک لندن را در اختیار دارد باخت و صاحب رده 58 شد. علی پاکدامن دیگر نماینده ایران در مسابقات شمشیربازی جام جهانی کلاس «آ» اسپانیا است. این بازیکن در مرحله مقدماتی دیدارهای انفرادی این مسابقات صاحب 4 پیروزی برابر نمایندگان بلاروس، روسیه، لهستان و انگلیس شد و مقابل نمایندگان مکزیک و اسپانیا هم باخت. پاکدامن در جدول 128 نفره ورزشکار آمریکایی را شکست داد اما در دیدار بعدی خود که در جدول 96 نفره برگزار شد مقابل حریف کره ای باخت و به رده 79 دست یافت.








همزمان با جام جهانی کلاس آ اسلحه سابر که در اسپانیا آغاز شد دو کشور پاریس و روسیه نیز میزبان رقابت های جام جهانی کلاس آ در دو اسلحه اپه و فلوره بودند که طی آن نمایندگان ایران در مرحله گروهی یا اولین مرحله حذفی از دور مسابقات کنار رفتند

محمد رهبری هم پس از اینکه در مرحله مقدماتی و در مصاف با شمشیربازان ژاپن، بلاروس و آمریکا به برتری دست یافت و نتیجه دیدار با ورزشکاران ایتالیا، فرانسه و آلمان را واگذار کرد موفق شد در جدول 128 نفره مسابقات شمشیرباز آرژانتینی را شکست دهد و راهی جدول 96 نفره شود. رهبری در این مرحله مقابل حریفی از ژاپن تن به شکست داد و به رده 86 اکتفا کرد.


نمایندگان بلاروس و مجارستان از جمله حریفان محمد فتوحی در مرحله مقدماتی مسابقات بودند که فتوحی موفق به شکست دادن آنها شد اگرچه نتیجه دیدار با نمایندگان هنگ کنگ، رومانی، اسپانیا و آلمان را واگذار کرد اما با این حال به جدول 128 نفره صعود کرد فتوحی در این مرحله شمشیرباز رومانیایی را شکست داد و به جدول 96 نفره صعود کرد اما در این مرحله مغلوب حریفی از لهستان شد و به عنوان 96 دست یافت.مسابقات شمشیربازی جام جهانی کلاس «آ» اسپانیا امروز (یکشنبه) در بخش تیمی پیگیری می شود. در این بخش از مسابقات تیم ایران جدول 32 تیمی مسابقات (مرحله یک شانزدهم نهایی) مقابل ترکیه قرار می گیرد.


همزمان با جام جهانی کلاس «آ» اسلحه سابر که در اسپانیا آغاز شد دو کشور پاریس و روسیه نیز میزبان رقابت های جام جهانی کلاس آ در دو اسلحه اپه و فلوره بودند که طی آن نمایندگان ایران در مرحله گروهی یا اولین مرحله حذفی از دور مسابقات کنار رفتند. بر این اساس و در جریان مسابقات جام جهانی کلاس «آ» فرانسه که با حضور 325 بازیکن در پاریس برگزار شد، محمد اسماعیلی در مرحله مقدماتی تنها نماینده سنگاپور را شکست داد و مقابل نمایندگان کره جنوبی، برزیل، روسیه، اوکراین و مجارستان تن به شکست داد و بدین ترتیب از صعود به مراحل بالاتر بازماند. اسماعیلی در رده بندی نهایی صاحب جایگاه 277 شد. طاهر عاشوری با کسب پیروزی برابر شمشیربازان دانمارک، ازبکستان و آمریکا و شکست خوردن برابر نمایندگان چین، مصر و ایتالیا در مرحله مقدماتی موفق به صعود به اولین مرحله حذفی (جدول 256 نفره) شد. عاشوری در این مرحله و در مصاف با حریف مکزیکی شکست خورد و در نهایت رده 191 را از آن خود کرد.


حسین جعفری هم در مرحله مقدماتی تنها صاحب یک پیروزی برابر شمشیرباز ژاپنی شد و نتیجه دیگر دیدارهای خود را به نمایندگان لهستان، اسپانیا، کره جنوبی، ازبکستان و سوئد واگذار کرد و صاحب رده 275 شد.


امیر خلفی فرد هم با کسب رده 258 به کار خود در این رقابت ها پایان داد. این جایگاه به واسطه پیروزی برابر نماینده ژاپن و متحمل شدن شکست برابر نماینده هنگ کنگ، چین، آرژانتین و اتریش در مرحله مقدماتی به دست آمد.


محمد علی کیهانی دیگر نماینده کشورمان با سه برد مقابل مالزی، کانادا و چک و شکست مقابل کلمبیا، قزاقستان وفرلنسه به دور بعد مسابقات راه یافت و در جدول حذفی بازی را به نماینده هنگ کنگ با نتیجه 13 به 12 واگذار کرد و رده 195 را کسب کرد.


حذف نمایندگان فلوره


شمشیربازی ایران در مسابقات جام جهانی کلاس «آ» روسیه که در اسلحه فلوره و به میزبانی سنپترزبورگ برگزار شد، سه نماینده داشت که هیچ یک موفق به صعود از مرحله مقدماتی نشدند. بر این اساس علیرضا ادهمی در مرحله مقدماتی تنها مقابل نماینده سوئد به برتری دست یافت و نتیجه دیدار با نمایندگان آمریکا، روسیه، مصر، ترکیه و کره جنوبی را واگذار کرد و حذف شد. شهاب شمس در مرحله گروهی مقابل شمشیرباز کانادایی پیروزی شد اما در مصاف با نمایندگان فرانسه، ترکیه، قزاقستان، دانمارک و اتریش باخت و حذف شد. شروین طلوعی هم در این مرحله مقابل حریفان چینی و آلمانی خود به برتری دست یافت اما مقابل نمایندگان روسیه، ایتالیا، برزیل و انگلیس تن به شکست داد و حذف شد.


در بخش انفرادی مسابقات شمشیربازی جام جهانی کلاس «آ» روسیه در اسلحه فلوره 200 بازیکن شرکت داشتند که در میان آنها ادهمی، شمس و طلوعی به ترتیب در رده های 168، 163 و 155 قرار گرفتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته