دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1394 - 10:55
دزیانیان خبر داد

رشته بیوشیمی بالینی در واحد شاهرود راه‌اندازی می‌شود/ افتتاح مرکز بیماری‌های خاص در آینده‌ای نزدیک

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با قدردانی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه پزشکی این دانشگاه گفت: رشته بیوشیمی بالینی به‌=زودی به جمع رشته های پزشکی این دانشگاه افزوده خواهد شد.
کد خبر : 15886

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر احمد دزیانیان در مراسم سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم که با حضور اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار شد با تبریک روز معلم به استادان این دانشگاه گفت: از ابتدا طبق برنامه‌های از پیش تعیین شده و اهداف بلندمدت دانشگاه ارتقای کیفی سطح آموزش از برنامه های ما بود که خوشبختانه امروز شاهد به بار نشستن اکثر برنامه ها در این راستا هستیم .


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود افزود: امروز شاهد اصلاح فرایندها در آموزش هستیم که باعث افزایش سطح رضایتمندی در بین استادان و دانشجویان شده است. در همین باره توسط دفتر نظارت و ارزشیابی دانشگاه نرم افزاری برای ارتقای کیفی آموزش ارائه شد که در سطح ملی هم مورد استقبال قرار گرفت.


وی موضوع استقلال دانشکده‌ها و توجه به شورای آموزشی دانشگاه را که در افزایش کیفیت آموزش تاثیر بسزایی دارد، یادآور شد و گفت: اکنون می توانیم بگوییم تمام استادان تمام وقت دارای دفتری برای انجام امور خود هستند و دانشجو می‌داند که در چه زمانهایی به استادان خود مراجعه کند. استادان باید هدایتگر دانشجویان در اخذ موضوعات کاربردی در پایان‌نامه‌ها باشند تا هدف تجاری‌سازی و اشتغال در سطح جامعه تامین شود.








تنها واحد دانشگاهی در سطح استان سمنان هستیم که دو شرکت دانش‌بنیان را به ثبت رسانده‌ایم و در هیات رئیسه دانشگاه توافق کردیم تا در هر دانشکده ای تا پایان سال یک شرکت دانش بنیان تاسیس تا اهداف محقق شود

این مسئول با بیان اینکه 17 رشته دکتری تخصصی و 12 رشته کارشناسی ارشد با مساعدت سازمان مرکزی دانشگاه و تلاش پرسنل آموزش به جمع رشته‌های این دانشگاه افزوده شد، اظهار کرد: باید بتوانیم از حیث کادر هیات علمی و سایر ملزوماتی که نیاز این رشته‌هاست به تعهدات خود عمل کنیم و استادان نیز باید در ارتقای خود بکوشند تا به لحاظ مرتبه دانشیاری و استادی کمبودها برطرف شود.


عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با توجه به اهمیت پژوهش در دانشگاه و رویکرد خوب در این زمینه به لحاظ کسب رتبه های اول در استان سمنان گفت: آنچه مسلم است دانشگاه به سمت تحصیلات تکمیلی حرکت می‌کند و حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی که همراه با ارائه پایان‌نامه است می‌تواند کمک بسیار موثری در زمینه تولید علم باشد و باید از این پتانسیل به نحو شایسته‌ای استفاده کرد.



دزیانیان با بیان اینکه تنها واحد دانشگاهی در سطح استان سمنان هستیم که دو شرکت دانش‌بنیان را به ثبت رسانده‌ایم، گفت: در هیات رئیسه دانشگاه توافق کردیم تا در هر دانشکده ای تا پایان سال یک شرکت دانش‌بنیان تاسیس تا اهداف مورد نظر محقق شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود از فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه پزشکی دانشگاه تقدیر کرد و گفت: رشته بیوشیمی بالینی به‌زودی به جمع رشته‌های پزشکی این دانشگاه افزوده خواهد شد.


وی همچنین افتتاح مرکز بیماریهای خاص دانشگاه را در آینده‌ای نزدیک نقطه عطف فعالیت‌های حوزه پزشکی دانست و ابراز امیدواری کرد این مرکز بتواند کمک شایانی را به بیماران استان کند.


در پایان این جلسه که به همت روابط عمومی و دفتر فرهنگ دانشگاه برگزار شده بود از 15 نفر از استادان برتر در حوزه آموزش و پژوهش تقدیر به عمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب