دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فشردگی برنامه کاری وزرا، جلسه شورای عالی کار را لغو کرد

جلسه امروز شورای عالی کار که قرار بود با حضور 3 وزیر برای بررسی تعیین میزان دستمزد کارگران و نرخ پایه سنوات تشکیل شود، لغو شد.
کد خبر : 1588

سخنگو و عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه این جلسه به علت فشردگی برنامه کاری ورزا برگزار نشد، گفت: جلسات شورای عالی کار هر دو هفته یک‌بار و عموما سه‌شنبه‌ها برگزار می‌شود که در جلسه گذشته به علت اخذ تصمیمات مهم در جلسه بعدی بر حضور همه اعضای شورا و عالی‌ترین مراتب از جمله وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی و وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت تاکید شده بود.


علی‌اکبر سیارمه افزود: در جلسه گذشته شورای عالی کار تاکید شد که تصمیمات معوق نشوند و به تاخیر نیافتند، اما همان زمان هم برای برگزاری جلسه امروز با حضور وزرا به علت کثرت برنامه‌های کاری شبهه وجود داشت.


وی با تاکید بر اینکه برای تعیین حداقل دستمزد کارگران باید تمامی جوانب در نظر گرفته شود، تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال بیشتر دستور جلسات به موضوع تعیین دستمزد مربوط می‌شود که برای بررسی مسائل مربوط به آن کارگروه‌های متعددی نیز تشکیل و نحوه تعیین و حداقل میزان مزد مورد بررسی و بحث قرار گرفته است.


سیارمه با بیان اینکه سال سختی را برای تعیین دستمزد کارگران با توجه به شرایط کنونی اقتصاد کشور و به تبع آن مشکلات اقتصادی کارفرمان پیش‌رو داریم، تاکید کرد: در سالهای گذشته میزان حداقل دستمزد کارگران بر اساس نرخ تورم و معیشت این طبقه اجتماعی تعیین شد، اما امسال با توجه به تغییر دائم و نوسان زیاد آمارهای تورم، ‌تعیین مزد کاری سخت خواهد بود.


نماینده مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در شورای عالی کار و کارگروه تخصصی مزد و بهره‌وری ادامه داد: ما از دو سال گذشته سبد معیشتی کارگران را به عنوان یکی از معیارهای تعیین دستمزد تهیه کرده‌ایم که در آن میزان حداقل کالری هر شهروند برای داشتن قابلیت ادامه زندگی روزمره و همچنین سایر اقلام مانند مسکن، ‌هزینه ایاب‌ و ذهاب و... درنظر گرفته شده‌است و عموما در چانه زنی‌های تعیین مزد بسیار زیاد مورد بحث قرار می‌گیرد.


وی در پاسخ به این سوال که آیا سبد معیشتی کارگران در تعیین مزد سال 93 دیده شده بود، اظهار کرد: قانون‌گزار بر تعیین مزد بر اساس نرخ تورم و معیشت هر فرد تاکید کرده‌است و در تعیین مزد سال 93 نیز گرچه سبد معیشت کارگران به طور مستقیم در مزد تاثیر گذار نبود، اما چندان هم بیتفاوت از کنار آن عبور نشد.


سخنگو و عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران خاطرنشان کرد: در تعیین دستمزد سال آینده تنها میزان حداقل افزایش دستمزدها مدنظر نبوده، بلکه افزایش نرخ سنوات شاغلان به تناسب میزان سابقه کار آنها نیز مورد توجه است که باید درباره آن نیز تصمیم‌گیری شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: شورای عالی کار
ارسال نظر
هلدینگ شایسته