دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1395 - 14:50
رئیس انجمن طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران:

راه اندازی اولین دوره فوق تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی خاورمیانه در ایران

رئیس انجمن طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران با اشاره به راه اندازی اولین دوره فوق تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی خاورمیانه در ایران، گفت: با همکاری وزارت بهداشت و بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار شده از امکانات بستری این بنیاد برای بیماران نیازمند بستری طب فیزیکی توانبخشی استفاده شود.
کد خبر : 158793

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی انجمن طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران، دکتر سید منصور رایگانی با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت تا حدودی بسیاری از مشکلات حوزه طب توانبخشی را حل کرده است،ادامه داد: برخی از خدمات طب توانبخشی و طب فیزیکی، خدمات کاردرمانی و برخی از وسایل کمکی همچون آرتز و پروتز تحت پوشش بیمه نیست و هزینه‌های زیادی بر دوش بیماران می‌گذارد.


رئیس انجمن طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیگنوز ایران افزود: بستری نکردن بیماران نیازمند به خدمات توانبخشی نیز از دیگر مشکلات بوده که با همکاری وزارت بهداشت و بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار بر آن شد، این مشکل برطرف شود.


رایگانی با بیان اینکه اولین دوره فلوشیپ فوق تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی خاورمیانه در ایران راه اندازی می‌شود، تصریح کرد: تعداد متخصصان رشته طب فیزیکی هر چند قابل قبول بوده ولی بر اساس جمعیت و بار بیماری‌ها نیاز به 2500 متخصص طب توانبخشی داریم.


وی خاطرنشان کرد: تعداد متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی 550 مورد بوده و 100 دستیار تخصصی در حال تحصیل در این رشته هستند.


رایگانی در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری برگزاری بیستمین کنگره طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران خبر داد و افزود: این کنگره 11 تا 13 اسفند در مرکز همایش‌های رازی با شعار «طب توانبخشی حلقه مکمل زنجیره سلامت و روش‌های مختلف درمان، پیشگیری از بیماری‌های توانبخشی» برگزار می‌شود.


وی افزود: سندرم درد، تازه‌های الکترودیاگنوز، توانبخشی از راه دور، توانبخشی در بیماری قلبی و ریوی و توانبخشی همچنین توانبخشی در ستون فقرات از جمله محورهای این کنگره بوده که با حضور اساتید برجسته داخلی و تعدادی از صاحبنظران خارجی برگزار می‌شود.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته