دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1395 - 14:23

«تنها باران از زیر خاکستر خبر دارد» منتشر شد/ مراسم رونمایی با حضور سیدعلی صالحی

برزو گوران شعرهای خود را در قالب مجموعه «تنها باران از زیر خاکستر خبر دارد» در نشر مروارید به انتشار رساند. این کتاب در مدرسه مطالعات فرهنگی بهاران رونمایی می‌شود.
کد خبر : 158784

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، مجموعه شعر «تنها باد از زیر خاکستر خبر دارد» دربردارنده 67 شعر سپید از بروز گوران است که به تازگی در شمارگان 500 نسخه‌ای از سوی نشر مروارید روانه بازار کتاب شده است.


سروده‌های این کتاب مربوط به ده سال اخیر است و استفاده درونی و به خدمت گرفتن هارمونی به عنوان ابزاری مفید و در خدمت شعر از جمله ویژگی‌های این اشعار به شمار می‌آید.


گوران در اشعارش علاوه بر استفاده از تصویرهای اشیا به طور طبیعی با وارد کردن تخیل خود، کارکردی متفاوت از آن اشیا و نگاه خود به آن‌ها ارائه کرده است. درون‌مایه سروده‌های گوران با نگاهی متفاوت به مسائل اجتماعی-انسانی، تنهایی و مرگ است.


مجموعه شعر «تنها باد از زیر خاکستر خبر دارد» روز پنجشنبه 5 اسفندماه از ساعت 17 الی 19 با سخنرانی ایرج دیهیمی، فیض شریفی، فرزاد کریمی و حضور سیدعلی صالحی در مدرسه مطالعات فرهنگی بهاران واقع در میدان فاطمی، خیابان جویبار،‌کوچه نوربخش، پلاک 21 رونمایی می‌شود.



یکی از سروده‌های این مجموعه:


حرف من این نیست


چرا شب به من می‌آید و


تو نمی‌آیی


ستاره به شب می‌آید و


تو نمی‌آیی


صبح به رخسار ستاره می‌آید و


تو نمی‌آیی


حرف من این نیست


به «قاب قوسین» تو نزدیک شده‌ام یا نه


به «لن ترانی نی» سحری سر سپرده‌ام


یا به «لا تحزنوا»یِ طره‌ات دل


من هر شب


هر روز از چله‌ی آرش رها می‌شوم


بی مرز


از چاه بیژن بالا می‌آیم


با ماه


حرف من این است


دریا، اگر دریا بود


ماهی به تُنگ بلور نمی‌آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته