دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 بهمن 1395 - 10:10
در گفت‌وگو با آنا؛

مرتضی کریمی: پولادگر از قبل مربی تیم ملی را انتخاب کرده بود/ شورای فنی در فدراسیون فرمالیته است/ بی‌باک معیار و فاکتورهای مدنظر را نداشت

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو گفت: انتخاب سرمربی تیم ملی از قبل توسط پولادگر انتخاب شده بود و تشکیل شورای فنی همه فرمالیته بود.
کد خبر : 158717

مرتضی کریمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا درباره انتخاب مهدی بی‌باک به عنوان سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: «‌قبل از انتخاب مهدی بی‌باک به عنوان سرمربی تیم ملی پولادگر رئیس فدراسیون اعلام کرده بود برای انتخاب کادر فنی تیم ملی ملاک و معیارش این است که از مربیان لیگ برتری استفاده کند و چند مربی هم مدنظر شورای فنی بود و آنها قرار بود طبق ملاک‌های مورد نظر بررسی‌های لازم را انجام دهند و مربی تیم ملی را انتخاب کنند.»


وی گفت: «‌در شورای فنی نعمت خلیفه سرمربی تیم دانشگاه آزاد 12 رأی به دست آورد و فریبرز عسگری هم 9 رای کسب کرده بود و مهدی بی‌باک هم چهار رای از شورای فنی به دست آورد اما در نهایت دیدیم که بی‌باک به عنوان مربی تیم ملی تکواندو انتخاب شد. البته بی‌باک ورزشکار خوبی است و در عرصه بین‌المللی هم تجربیات زیادی دارد و در کنار مقانلو میدان بزرگی به نام المپیک را تجربه کرده است اما انتخاب او با چهار رای نکته قابل توجهی بود چرا که بی‌باک ملاک و معیار پولادگر را نداشت و مربی تیم لیگ برتر هم نبود اما سیاست‌های خاص پولادگر در نهایت او را به عنوان مربی تیم ملی برگزید.»


مربی سابق تیم ملی تکواندو با اشاره به اینکه شورای فنی در فدراسیون تکواندو صوری است، اظهار کرد: «در انتخاب سرمربی تیم ملی مهدی بی‌باک رتبه ششم یا هفتم را داشته و حتی در رای‌گیری هم او رای پایینی را به دست می‌آورد اما سیاست فدراسیون با نظر شخصی یک نفر است و پولادگر در همه موارد تصمیم می‌گیرد ضمن اینکه قبل از این هم زمزمه‌های انتخاب بی‌باک به گوش می‌رسید. در لیست شورای فنی، مربیانی همچون یوسف کرمی، فریبرز عسگری و پیام خانلری که همگی عنوان دار و در لیگ تیم دارند حضور داشتند اما سیاست‌های خاص پولادگر در نهایت به انتخاب بی‌باک منجر شد.»


کریمی به برنامه‌های پیش‌روی بی‌باک اشاره کرد و گفت: «قبل از انتخاب سرمربی تیم ملی من بارها اعلام کردم با توجه به شرایط سختی که تیم ملی تکواندو دارد هر کسی به عنوان مربی انتخاب شود کار سختی پیش رو دارد. بی‌باک مربی جوانی است و همه خانواده تکواندو باید به او کمک کنند و از او حمایت کنند از طرفی بی‌باک هم باید در انتخاب کمک‌هایش دقت زیادی داشته باشد و کسی را کنار خودش انتخاب کند که تفکر قابل قبولی داشته باشد و بتواند در این امر مهم او را یاری کند.»


او افزود: «در حال حاضر مسابقات قهرمانی جهان پیش‌رو است و بی‌باک هم فرصت چندانی برای آماده کردن تکواندوکاران ندارد. از طرفی مقررات هم عوض شده است و کار سختی پیش روی کادر فنی است. به‌هرحال امیدوارم شرایط برای تکواندو خوب پیش برود و تیم ملی با کادرفنی جدید از این رخوت بیرون بیاید. تکواندوکاران ما همگی رنکینگ یک جهانی را در اختیار داشتند و همگی قدرتمند بودند اما متاسفانه در فاصله سه ماه مانده به المپیک اختلافات درون اردویی به قدری زیاد شد که تکواندوکاران در المپیک آن نتیجه را به دست آوردند و حتی بعد از المپیک بی‌باک دیگر حاضر به همکاری با مقانلو نشد و شیرازه تیم بهم ریخت. امیدوارم کشتی به گل نشسته تکواندو به زودی به جریان بیافتد و تکواندوی ایران باز هم به اوج برسد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته