دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کیهان کلهر و یویوما جایزه گِرَمی را بردند +ویدئو اجرا

آلبوم «Sing Me Home» به سرپرستی یویوما و نوازندگی کیهان کلهر برنده جایزه ِگرَمیِ بهترین موسیقی جهانی در پنجاه و نهمین دوره این رویداد شد.
کد خبر : 158664

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، یویوما یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین ویولنسل‌نوازان معاصر است که به همراه گروه موسیقی «جاده ابریشم» آلبوم «Sing Me Home» را منتشر کرد. این آلبوم به عنوان بهترین موسیقی جهانی در سال گذشته انتخاب شد و یکی از «جوایز گرمی / Grammy Awards» را دریافت کرد.


جایزه گرمی توسط «آکادمی ملی علوم و هنرهای ضبط / National Academy of Recording Arts and Sciences» اهدا می‌شود و ارزش آن معادل جایزه اسکار است و به برندگانش تندیس طلایی به شکل گرامافون اهدا می‌کند.


وبسایت گروه موسیقی سیلک رود، ضمن اعلام این خبر مضمون اصلی این آلبوم جدید را در راستای نزدیک کردن ملل جهان به یکدیگر معرفی کرده است.


لازم به یادآوری است که پیش از این چهار بار نام کیهان کلهر در میان نامزدهای این جایزه معتبر آمده بود، اما این‌بار به‌عنوان نوازنده گروه موسیقی راه ابریشم (Silk Road) در دو رشته «موسیقی جهانی» و «موسیقی فیلم» کاندیدا شد و در نهایت جایزه ِگرَمیِ بهترین موسیقی جهانی در پنجاه و نهمین دوره را از آن خود کرد.


کیهان کلهر در سال‌های ٢٠٠٢، ٢٠٠٣، ٢٠٠۵ و ٢٠٠٩ نامزد این جایزه شده بود و شاید معروف‌ترین نامزدی‌ وی همبه نوای کمانچه در موسیقی متن فیلم «جوانی بدون جوانی» فرانسیس فورد کاپولا باشد.


در سال‌های ٢٠٠٣ و ٢٠٠۵ آلبوم‌های «فریاد» و «بی تو به‌سر نمی‌شود» نامزد دریافت جایزه گرمی شدند که کاری مشترک از محمدرضا شجریان، همایون شجریان و حسین علیزاده بودند. در این بین حسین علیزاده به‌تنهایی خودش در ‌سال ٢٠٠٧ با آلبوم «به تماشای آب‌های سپید»، نامزد دریافت سه جایزه گرمی شده بود و در همان ‌سال (٢٠٠٧) آلبوم «شور رومی»، کار مشترک شهرام و حافظ ناظری نیز از نامزدهای این جایزه بود.



دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

برچسب ها: کیهان کلهر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته