دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1395 - 10:54

تلاش داعش برای تخریب آثار باستانی تدمر پیش از عقب‌نشینی

وزارت دفاع روسیه با انتشار فایلی ویدئویی اعلام کرد آثار باستانی شهر تدمر همچنان از سوی گروه تروریستی داعش تخریب می‌شوند.
کد خبر : 158617

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، وزارت دفاع روسیه با انتشار فایلی ویدئویی نسبت به تلاش داعش برای ارتکاب جنایت در حق آثار باستانی سوریه هشدار داد.


در بیانیه این وزارت‌خانه آمده است:‌ «پهپادهای روسیه در هنگام پرواز شناسایی‌شان بر فراز شهر تدمر و اطراف آن، شواهدی را از تخریب آثار باستانی تئاتر روم و تترابیلون از سوی تروریست‌ها ثبت کردند.»


طبق این بیانیه، پهپادها حرکت کامیون‌های وابسته به تروریست‌ها را در اطراف شهر باستانی تدمر رصد کرده‌اند. این تحرکات هم‌زمان با پیشروی موفقیت‌آمیز نیروهای ارتش سوریه به سوی این شهر باستانی انجام می‌شود و دال بر این موضوع است که داعش قصد دارد مواد منفجره خود را برای تخریب بیشتر آثار باستانی پیش از عقب‌نشینی‌شان از شهر به آنجا منتقل کنند.


کارشناسان 20 ژانویه (1 بهمن) با تحلیل تصاویر جدید دریافتی از ماهواره‌ها تاکید کرده بودند آثار باستانی تئاتر روم و تترابیلون پس از تسلط مجدد تروریست‌ها بر تدمر در دسامبر 2016 (آذر) با حجم تخریب گسترده‌ای مواجه شده‌اند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته