دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 بهمن 1395 - 17:58

برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری «قوم قشقایی» در واحد دهاقان

جشنواره فرهنگی و هنری قوم قشقایی به همت کانون دانشجویی ایران‌شناسی و مطالعه اقوام ایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان برگزار شد.
کد خبر : 158577

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، این جشنواره به‌مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با استقبال اقشار مختلف از شهرستان دهاقان و دیگر شهرستان‌های استان و استان‌های همجوار و با حضور علی‌اصغر قاسمیان فرماندار دهاقان، دکتر احمدرضا یلمه‌ها، رئیس واحد دهاقان، میهمانان و فرهیختگانی از ایل قشقایی، روسای اداره‌ها، فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان در محل تالار اجتماعات شهید بشارت برگزار شد.



نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: «دهاقان، شهرستانی تاریخی است و فرهنگ‌های بومی آن را باید حفظ کرد، در این خطه بزرگان، علما و شهدای بی‌شماری داشتیم که وظیفه ما ادامه‌ دادن راه و سیره گذشتگان‌مان است.»


سمیه محمودی افزود: «اکنون موضوع آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در کشور احتیاج به تأمل و تفکر بیشتری دارد و زنگ خطری برای جوانان است. با حرکت جهادگونه در این زمینه می‌توانیم از مسائل و مشکلاتی که برای کشور ما به‌وجود می‌آید، جلوگیری کنیم.»


اجرای موسیقی ایلنوایی قشقایی، قرائت شعر، شاهنامه‌خوانی، اجرای مراسم سوارکاری، اجرای مراسم رسوم و فرهنگ‌های خاص قشقایی از برنامه‌های این جشنواره بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته