دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1394 - 14:08

بزرگداشت جشن میلاد امیرالمومنین علی (ع)، روز کارگر، معلم و مقام پدر در واحدهای دانشگاهی

مراسم جشن میلاد حضرت امیرالمومنین علی (ع) همراه با روز پدر و بزرگداشت روز جهانی کارگر و معلم با حضور کارکنان، استادان و دانشجویان در واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 15854

برگزاری گرامیداشت روز پدر در واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری


جشن سراسر نور و رحمت مولای متقیان حضرت علی (ع) و گرامیداشت روز پدر در واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری برگزارشد.


در این مراسم که با حضور جمع کثیری از اساتید، کارکنان و دانشجویان در نمازخانه مجتمع برگزار شد، حجت الاسلام علی یوسفیان از اعضای هیئت علمی دانشگاه، با تبریک این روز بزرگ با توجه به لزوم شناخت بیش از پیش حضرت علی (ع) گفت: شناخت سیره عملی حضرت علی (ع)، گفتار و کردار ایشان یک چراغ راه در زندگی است، اگر انسان بتواند ابعاد شخصیتی این حضرت را بشناسد بی‌تردید راه رستگاری را یافته است.


وی با بیان اینکه شیعه علی بودن افتخاری بس عظیم است ادامه داد: همه ما باید ‌‌نهایت تلاش خود را برای حرکت در مسیر زندگانی آن حضرت بکار ببریم تا به رستگاری در دنیا و آخرت دست یابیم.


یوسفیان حضرت امیر (ع) را شخصیتی بی‌بدیل در جهان دانست و افزود: روز میلاد حضرت علی (ع) روز انسانیت است، ما باید نگرش، اندیشه و بینش آن حضرت را به طور صحیح و کامل سر لوحه کارهای خود قرار داده و آن به جوانان انتقال دهیم.


وی با بیان اینکه شناخت شخصیت والا و ارزشمند حضرت امام علی (ع) در محدوده دانش ما نمی‌گنجد و علی‌شناسی بصیرت و اندیشه والا می‌طلبد گفت: حضرت علی (ع) سمبل نیکی‌ها و جوانمردی است و میلاد این بزرگوار فرصت مغتنمی است که بتوان از زحمات و تلاش‌ها ی بی‌دریغ پدران زحمتکش قدردانی کرد.


برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت علی (ع) و بزرگداشت روز جهانی کارگر در واحد مینودشت


به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد حضرت علی (ع) و روز جهانی کارگر مراسم بزرگداشتی در تالار ولیعصر (عج) دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت واقع در سایت پردیس برگزار شد.


رئیس واحد مینودشت در این مراسم گفت: شخصیت و گفته‌های علی بن ابی طالب به عنوان الگوی تفکر و تدین و نشان دادن راهکارهای تکاملی بویژه در نهج البلاغه بهترین منبع ساختاری انسان است تا به جای گرفتار شدن به تجدد و فرهنگ غربی به اصل تمدن فرهنگی خود برگردد.


مهندس علیرضا امینی با توجه به لزوم شناخت بیش از پیش حضرت علی (ع) گفت: شناخت سیره عملی حضرت علی (ع)، پندار، گفتار و کردار ایشان یک چراغ راه در زندگی است، اگر انسان بتواند ابعاد شخصیتی این حضرت را بشناسد بی‌تردید راه رستگاری را یافته است. حضرت علی (ع) مولود کعبه است و شگفت اینکه در مسجد‌ زاده شد و در مسجد هم شهید شد.


وی با تجلیل از مقام والای کارگران در دین مبین اسلام و تقدیر از زحمات کارکنان گفت: طبق روایات پیامبر اکرم به دو دست بوسه زده است: یکی دست حضرت زهرا (س) و دیگری دست کارگر، من نیز بنا به سنت پیامبر عظیم الشان اسلام دست همگی شما کارکنان را می‌بوسم و از خدمات و زحمات همگی شما قدردانی می‌کنم.


همچنین جشن روز معلم در تالار ولیعصر (عج) این واحد دانشگاهی و با حضور اعضای هیئت علمی و کارکنان این واحد برگزار شد. رئیس واحد مینودشت در مراسم گرامیداشت روز معلم گفت: به‌‌ همان اندازه که علم و دانش در اسلام مورد توجه قرار دارد، مقام استاد و معلم نیز از جایگاه رفیعی برخوردار بوده و از ارج و منزلت بالایی برخوردار است.


امینی با توجه به برخی آیات قرآن کریم درباره جایگاه علم و استاد و احادیث از پیشوایان دینی یکی از مصادیق ارزشمند در این ارتباط را بسط علم دانست و افزود: کسی که از علم خود آموزش می‌دهد و آن هم علمی که تعلیماتش سودمند باشد به عنوان معلم الخیر مورد توجه هر آنچه که در آسمان و زمین است، بوده و فرشتگان بر او درود می‌فرستند.


رئیس دانشگاه آزاد مینودشت انتحاب سالروز شهادت استاد شهید مطهری به عنوان روز معلم را انتخاب نیکویی عنوان کرد و گفت: استاد مطهری مصداق بسیار روشنی از یک معلم الخیر بوده که علاوه بر جامعیت علمی، یک فقیه وارسته، متکلم، فیلسوف و جامعه‌شناسی بود که دلسوزی فوق العاده زیادی نسبت به نسل جوان و دانشجویان داشت.


وی پیشرفت‌های علمی را در کنار تهذیب اخلاق موثر دانست و گفت: اگر استادان و معلمان به وظایف خود عمل کنند، آینده خوبی در انتظار کشور ما خواهد بود.


سرپرست واحد بیضا: در همه حال قدردان مقام و شخصیت والای معلم باشیم
مراسم نکوداشت مقام معلم همزمان با ولادت امام علی علیه السلام و روز معلم، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیضا برگزار شد.


سرپرست واحد بیضا گفت: تعلیم و تعلم سرمشق همه انبیاست بنابراین در همه حال باید قدردان مقام و شخصیت والای معلم باشیم.


علی اصغر پیرو افزود: شغل معلمی شغلی است که از انبیا گرفته شده، پس جایگاه بسیار بزرگی دارد به طوری که دیگر شغل‌ها به این درجه و مقام نمی‌رسند.


سرپرست واحد بیضا، معلمی را جزو شریف‌ترین شغل ها معرفی کرد و گفت: مربیگری از صفات خاص باریتعالی است که آن در کسوت مقدس معلمی و استادی به امانت متبلور شده است و این رسالت خطیری برای همه معمان محسوب می‌شود.


وی با توجه به نقش معلمان، اظهار کرد: جایگاه حساس معلمی به هدایت‌گری و روشن‌گری کل جوامع بشری بر می‌گردد که اگر این وظیفه به درستی تحقق یابد روح جامعه بشری از هر گونه نا‌ملایمتی مصون می‌ماند. در مراسم نکوداشت مقام معلم و ولادت حضرت علی(ع) اعضای هیئت رئیسه واحد بیضا با حضور در سر کلاس درس استادان با اهدا لوح و شاخه گل از مقام معلم تجلیل و قدردانی کردند.


اهدای گل به اساتید به مناسبت روز معلم توسط رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز


دکتر علی رضایی رئیس دانشگاه آزاداسلامی تبریز به همراه دکتر ورهرام رشیدی معاون آموزشی این دانشگاه با اهداء گل به اساتید دانشکده مکانیک و فنی و مهندسی، این روز را به آنان تبریک گفت.


سایر اعضای هیأت رئیسه واحدتبریز با حضور در کلاس های درس دانشکده های این دانشگاه این روز را با اهداء گل وتبریک به اساتید گرامی داشتند.


دکتر منادی نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان آذربایجان شرقی هم به همین مناسبت برای اساتید شاغل در دانشگاه های آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی پیام تبریک جداگانه ارسال کرد.


مراسم بزرگداشت روز استاد در واحد دولت آباد


مراسم بزرگداشت شهید مرتضی مطهری و روز استاد در واحد دولت آباد برگزار شد.


دکتر امیررضا نقش، رئیس واحد دولت آباد، با تبریک هفته معلم و بزرگداشت روز استاد، گزارشی از عملکرد‌های آموزشی، پژوهشی واحد ارائه کرد و با ابراز امیدواری برای اینکه با همت و تلاش مضاعف و همکاری اساتید و کارکنان بتوانیم پله‌های ترقی را در این واحد طی کنیم و واحد دولت آباد در آینده‌ای نزدیک به عنوان یک واحد بر‌تر در استان و کشور بیش از پیش بدرخشد.


رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان و امام جمعه موقت این شهر با توجه به تقارن میلاد حضرت علی (ع) با روز معلم گفت: حضرت علی علیه السلام بزرگ مردی است که سخن گهر بار آن حضرت نه تنها در مسلمانان بلکه در اندیشمندان سایر ادیان بسیار با ارزش است و در مواردی با مطالعه کتاب گهربار نهج البلاغه کسانی به دین مبین اسلام و مکتب برحق تشیع پیوسته‌اند.


حجت الاسلام میردامادی در رابطه با روز استاد گفت: علمی نافع است که برای تعالی و پیشرفت بشریت باشد، زیرا بسیاری از کسانی که علومی را در اختیار داشته‌اند از آن در زمینه ساخت تجهیزات و سلاح‌های مرگبار برای بشریت استفاده کرده‌اند.


امام جمعه موقت اصفهان گفت: چه بسا تاثیر سخنان دینی واخلاقی استادان دروس غیر معارف بر دانشجویان به مراتب بیشتر و عمیق‌تر از استادان معارف است و این بسیار نکته باارزشی برای استادان دروس تخصصی است، لذا توصیه این است، این عزیزان خود الگوی اخلاق و تعهد باشند و مباحث فرهنگی را در کلاس مورد اهمیت قرار دهند.


معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز با تشکر از واحد دولت آباد برای برپایی این مراسم گفت: داشتن علم بدون معرفت نه تنها ارزشی ندارد بلکه بسیار خطرناک است و می‌تواند بشریت را به ورطه نابودی بکشاند.


دکتر حسین فقیهیان گفت: همدلی و همزبانی در بین مسئولان شهرستان و این دانشگاه خوب بوده و تلاش‌های بسیار خوبی در این دانشگاه صورت پذیرفته که نشان از همت والا است. وی ارتقای شاخص‌های کمی و کیفی این واحد را مشهود دانست و خواستار حمایت و همکاری بیش از پیش مسئولان شهرستان از این واحد دانشگاهی شد.


باید رفتار و کردار حضرت علی (ع) را سر لوحه کارهای خود قرار دهیم


جشن میلاد حضرت علی (ع) با حضور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، رئیس واحد، معاونین، کارکنان و جمعی از دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان گفت: همه ما شیعه حضرت علی (ع) هستیم پس باید رفتار و کردار حضرت علی (ع) را سر لوحه کارهای خود قرار دهیم.


دکتر ابوالفضل جعفرقلیخانی با تشکر از دانشجویان برگزار کننده این جشن افزود: دانشگاه قدر‌شناس زحمات و تلاش‌های دانشجویان است و ما با کمک همه دانشجویان تلاش می‌کنیم دانشگاهی نمونه داشته باشیم.


شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز که در این جشن حضور یافته بود با تبریک فرا رسید میلاد با سعادت حضرت علی (ع) روز پدر و روز معلم گفت: مجلس شورای اسلامی بیش از یک هزار میلیارد بودجه برای ازدواج جوانان تصویب کرده و منتظر اجرا از سوی دولت است.


در ادامه این مراسم حجت الاسلام طباطبایی از اساتید حوزه و دانشگاه به بیان صفات و ویژگی‌های حضرت علی (ع) پرداخت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته