دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در جمع خبرنگاران

ایوبی: تکلیف «خانه دختر» و «نهنگ عنبر» روشن است/ در مورد دبیر دوره بعدی جشنواره تصمیم می‌گیرم

رییس سازمان سینمایی در جمع خبرنگاران گفت: «دبیری جشنواره فیلم فجر کار سختی است. آقای رضاداد در این دو دوره تلاش بسیاری کردند و نمی‌توان انتظار داشت که یک نفر در چند دوره این کار سخت را انجام دهد. طی دو سه روز آینده در مورد دبیر دوره بعدی تصمیم می‌گیریم.»
کد خبر : 15850

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی در حاشیه مراسم اختتامیه بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر که امشب (12 اردیبهشت ماه) در تالار وحدت برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره دبیری علیرضا رضاداد برای دوره بعدی جشنواره فیلم فجر گفت: «تا دو، سه روز آینده تصمیم نهایی درباره دبیر دوره بعدی جشنواره را خواهیم گرفت.»


وی تاکید کرد: «البته آقای رضاداد در این دو دوره تلاش بسیاری کردند، اما برگزاری جشنواره کار بسیار سختی است و نمی‌توانیم از یک نفر انتظار داشته باشیم چندین سال این کار سخت را انجام بدهد. به همین دلیل شاید خود ایشان هم بدشان نیاید سال آینده کمی استراحت کنند.»


تکلیف «خانه دختر» و «نهنگ عنبر» روشن است


وی در ادامه درباره وضعیت نمایش فیلم «خانه دختر» نیز توضیح داد: «تکلیف دو فیلم «خانه دختر» و «نهنگ عنبر» روشن است. این دو فیلم روال طبیعی‌شان را طی می‌کنند. اعضای شورای پروانه نمایش یک بار فیلم را دیده‌اند و اصلاحاتی را خواسته‌اند و فعلا در حال گفت‌وگو هستند. اعضای شورا منتظر اعمال اصلاحات هستند تا دوباره فیلم را ببینند. به هر حال حرف آخر را شورای پروانه نمایش می‌زند.»


وی درباره پخش خبرهایی از تلویزیون درباره توقیف فیلم «خانه دختر» گفت: «بعضی از قضاوت‌هایی که درباره برخی فیلم‌ها می‌کنند، به ویژه در تلویزیون به دلیل اثرگذاری‌اش، باید با دقت بیشتری همراه باشد. باید در نظر بگیرند یک فیلم با چه هزینه‌ها و دشواری‌هایی ساخته می‌شود و نمی‌توان آن را به همین سادگی زیر سوال برد. به همین دلیل باید کمی صبر کنند تا وضعیت روشن شود.»


ایوبی درباره توقیف این فیلم توسط حوزه هنری نیز توضیح داد: «اعضای حوزه هنری هم در جلسات شورای صنفی نمایش حضور دارند و همراه ما هستند.»


با تلویزیون در مورد پخش تیزر فیلم‌ها در حال مذاکره هستیم


وی در مورد پخش نشدن تیزر تلویزیونی برخی فیلم‌ها که باعث شده صاحبان این آثار تبلیغاتشان را به شبکه‌های ماهواره‌ای بدهند، اظهار کرد: «رسانه‌ای مانند تلویزیون می‌تواند اثر بسیار زیادی بر دیده شدن فیلم‌ها داشته باشد. در حال حاضر من سخنگوی مطالبه اهالی سینما از تلویزیون هستم و آنها از این رسانه انتظار دارند. در حال حاضر مشغول برگزاری جلساتی با تلویزیون هستیم؛ اما به هر حال این رسانه تغییر و تحولاتی داشته و باید صبر کنیم تا جلساتمان به نتیجه برسد.»


رییس سازمان سینمایی در ادامه در پاسخ به پرسشی در مورد برآوردش از برگزاری بخش بین‌الملل گفت: «یکی از مهمترین کاستی‌های این دوره از جشنواره در بخش تشریفات بود که باید برای دوره بعد برطرف شود. باید از نیروی جوان و داوطلب که به چند زبان تسلط دارند، کمک بگیریم. این جشنواره الگویی خواهد بود برای اینکه جشنواره سال آینده را بهتر برگزار کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته