دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 بهمن 1395 - 15:40
وزیر ورزش و جوانان خبر داد؛

تاسیس «خانه جوان» در همه استان‌ها تا پایان سال

وزیر ورزش و جوانان گفت: هم اکنون در مرکز استان‌ها ۱۳ خانه جوان وجود دارد که بنا داریم در یکی دو ماه آینده در بقیه مراکز استان ها نیز خانه جوان تاسیس شود.
کد خبر : 158495

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر در مورد اقدامات انجام شده در حوزه جوانان گفت: طبق آخرین گزارش از بانک مرکزی حدود ۸۰۰ هزار فقره وام ازدواج ۱۰ میلیون تومانی امسال به جوانان پرداخت شده و ۲۰۰ هزار فقره هم تعیین شعبه شده که تا پایان سال ۹۵ پرداخت می‌شود.


وی افزود: تاسیس مراکز مشاوره ازدواج که وجود آن در تحکیم بنیان خانواده بسیار تاثیرگذار است از تاکیدات ماست و در هفته گذشته بیش از ۷۰ مورد مجوز صدور این دفاتر صادر شده که ۲ برابر افزایش داشته است. همچنین در مرکز استان‌ها ۱۳ خانه جوان وجود دارد که بنا داریم در یکی دو ماه آینده با هماهنگی ادارات کل استان‌ها و مسئولان استانی در بقیه مراکز استان‌ها نیز خانه جوان تاسیس شود. این مراکز محل تجمع جوانان است که باعث بحث، تبادل نظر، همفکری و تعامل جوانان با دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد شرایط مناسب جهت حل مشکلاتشان می‌شود.


وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: تلاش دولت برای راه اندازی سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها) تا به امروز به تشکیل ۱۵۰۰ سمن منجر شده است در حالی که تا ۳ سال پیش تعداد آنها کمتر از ۵۰ مورد بود و پیش بینی می‌شود تا پایان دوره اول دولت تدبیر و امید به ۲۰۰۰ سمن برسیم.


سلطانی فر تاکید کرد: ما در حال انتقال قدرت از نسلی به نسل دیگر هستیم و سازمان‌های مردم نهاد شرایط بسیار خوبی برای حضور و مشارکت و استفاده از ایده و اندیشه جوانان فراهم می‌کنند و کمک می‌کنند جوانان نسل جدید مانند نسل قدیم حافظ دستاوردهای انقلاب باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب