دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 بهمن 1395 - 16:26

توافق ایران، روسیه و ترکیه بر سر جزئیات نظارت مشترک بر آتش‌بس در سوریه

وزیر امور خارجه روسیه با غیر سازنده خواندن بازداشتن ایران از مشارکت در جنگ با داعش تاکید کرد توافقات میان گروه نظارت بر آتش‌بس در سوریه به‌زودی اجرایی می‌شود.
کد خبر : 158465

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه المیادین، سرگئی لاوروف در مصاحبه با شبکه ان‌ تی‌وی روسیه درباره فراهم شدن مقدمات برگزاری نشست ژنو برای حل بحران سوریه گفت:‌ «روسیه از آمریکا دعوت کرده است تا در مذاکراتی که قرار است 20 فوریه (2 اسفند) در ژنو سوئیس برگزار شود شرکت کند.»


باوجود این لاوروف درباره هرگونه به تاخیر افتادن و یا فشار برای به شکست کشاندن مذاکرات هشدار داد و آن را خدشه‌ای به حیثیت سازمان ملل متحد خواند.


رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تصریح کرد مسکو حاضر است ارتباطات جدیدی میان نظام سوریه و مخالفان سوری برقرار کند تا زمینه‌های حضور نمایندگان هر دو طرف در مذاکرات ژنو فراهم شود.


از سوی دیگر لاوروف با تاکید بر اینکه بازداشتن ایران از مشارکت در جنگ با داعش اقدامی غیر سازنده است، تصریح کرد: «ایران، روسیه و ترکیه بر سر جزئیات ابزارهای نظارت مشترک بر آتش‌بس در سوریه به توافق دست یافتند و این توافق به‌زودی اجرایی می‌شود.»


لاوروف در بخش دیگری از سخنانش به اظهارات اخیر مقام‌های اسرائیلی درباره ارسال سلاح از سوی روسیه به حزب‌الله لبنان واکنش نشان داد و گفت اسرائیل باید ادعای خود را در این‌باره اثبات کند.


وی همچنین از آمریکا خواست تا بپذیرد که حزب‌الله لبنان که از سوی ایران حمایت می‌شود، یکی از نیروهای مبارزه علیه داعش در سوریه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته