دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 بهمن 1395 - 13:49

شطرنج زنان جهان - تهران؛ بانوان ایرانی امروز رودروی حریفان؛ خادم‌الشریعه لب پرتگاه

رقابت‌های شطرنج قهرمانی زنان جهان امروز ( یکشنبه) ساعت 15 با بازی سه نماینده ایران آغاز خواهد شد.
کد خبر : 158455

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، رقابت‌های شطرنج قهرمانی زنان جهان در حالی از روز گذشته به میزبانی ایران آغاز شد که آتوسا پورکاشیان و میترا حجازی پور و سارا خادم الشریعه نمایندگان ایران در این رقابت‌ها هستند.


روز گذشته سارا خادم الشریعه مقابل «سوپیکو گوارمیشویلی» حریف گرجستانی خود نتیجه را واگذار کرد و ساعت ۱۵امروز (یکشنبه) با مهره سفید در دومین رقابت باید به مصاف «سوپیکو گوارمیشویلی» گرجستانی برود و اگر این بار هم مقابل این حریف شکست بخورد از دور مسابقات حذف می شود و دیگر شانسی برای ادامه حضور ندارد. خادم الشریعه حتی اگر مقابل حریفش به تساوی هم برسد از دور رقابت‌ها حذف می‌شود.


میترا حجازی‌پور «آناستازیا بودناروک» از روسیه را شکست داد و در دور دوم مسابقات امروز اگر نتیجه تساوی هم به دست بیاورد به دور بعدی صعود خواهد کرد.


آتوسا پورکاشیان هم سومین نماینده کشورمان روز گذشته با «الیزابت پائتز» از آلمان رو‌ به رو شد و این بازی را باتساوی به پایان رساند.پورکاشیان در صورتی که دربازی امروز صاحب برد شود، صعودش قطعی خواهد بود و اگر هم نتیجه‌ دیگری رقم بخورد، بازی تکمیلی تعیین‌کننده وضعیت او خواهد شد.


به گزارش آنا، چهلمین دوره مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان تا ۱۴ اسفندماه در تهران پیگیری می‌شود. 540 هزار دلار جایزه نقدی این مسابقات است که هر ۶۳ شطرنجباز شرکت کننده از آن سهم می برند. در این میان سهم قهرمان و نایب قهرمان از جایزه تعیین شده به ترتیب ۶۰ و ۳۰ هزار دلار است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته