دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1395 - 08:40
مجتبی عابدینی در گفت وگو با آنا

برنامه‌ای برای المپیک توکیو ندارم/ درد همه ورزشکاران یکی است/ هدف بعدی، مسابقات جهانی لهستان است

شمشیرباز المپیک ایران گفت: من در یک سال گذشته هر عنوانی که باید در شمشیربازی به دست می‌آوردم، کسب کردم اما ارزش زیادی برای عناوین من قائل نشدند.
کد خبر : 158393

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، مجتبی عابدینی شمشیرباز اسلحه سابر ایران که در سال‌های اخیر موفق شد افتخارات زیادی را در این رشته کسب کند، چند روز قبل در مسابقات جام جهانی ایتالیا با کسب عنوان نائب قهرمانی توانست درخشش را بعد از المپیک ریو ادامه دهد.


مجتبی عابدینی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد سطح کیفی رقابت‌های جهانی ایتالیا گفت: «مسابقات جهانی ایتالیا با حضور 180 شمشیرباز برتر دنیا برگزار شد که همه قهرمانان المپیک و جهان در این رقابت‌ها حضور داشتند. سطح مسابقات بسیار بالا بود و همه دنبال این بودند تا با کسب مقام بتوانند جایگاه خودشان را در رنکینگ دنیا بهتر کنند.»


وی ادامه داد: «خوشبختانه من هم در این مسابقات عملکرد خوبی داشتم و توانستم به دیدار پایانی راه پیدا کنم، اما در بازی نهایی با آسیب دیدگی روبرو شدم و در نهایت به مقام دوم این رقابت‌ها رسیدم که باعث صعود یک پله‌ای من در رنکینگ جهانی شد.»


شمشیرباز المپیکی ایران در خصوص برنامه هایش برای حضور دوباره در مسابقات شمشیربازی بیان کرد: «فعلا تمام تمرکزم روی مسابقات جهانی لهستان است که اسفند ماه در این کشور برگزار می‌شود. البته ما در سال‌های آینده دو مسابقه سخت را پیش رو داریم: مسابقات 2018 جاکارتا و المپیک 2020 توکیو. اما در حال حاضر برنامه ای برای این مسابقات ندارم و هدفم درخشش در مسابقات جهانی است.»


عابدینی در رابطه با اهمیت دادن مسئولین ورزش به افتخار آفرینی‌های ورزشکاران در مسابقات جهانی گفت: «من هم مانند ورزشکاران سایر رشته‌های دیگر که در میدان‌های جهانی افتخار کسب کردند از عدم توجه مسئولین ناراحت هستم. درد همه ما ورزشکاران یکی است. من در یک سال گذشته هر عنوانی که باید در شمشیربازی به دست می‌آوردم، کسب کردم اما ارزش زیادی برای عناوین من قائل نشدند. امیدوارم توجه مسئولین به ورزشکاران رشته‌های انفرادی هم بیشتر شود تا ما دغدغه زیادی نداشته باشیم.»


وی افزود: «برای قهرمانی در مسابقات جهانی سنگال از طرف فدراسیون پاداش نقدی به ما اهدا شد. برای المپیک هم طبق صحبت‌های وزیر قبلی قرار شد به من هم مانند مدال آوران برنزی پاداش دهند اما هنوز مراسم قدردانی از مدال‌آوران المپیک برگزار نشد.»


عابدینی در مورد آینده رشته ورزشی شمشیربازی در ایران گفت: «در سال‌های گذشته شمشیربازی در ایران پیشرفت زیادی نداشت، اما در سال‌های اخیر با درخششی که بچه‌های تیم ملی داشتند شمشیربازی در ایران دیده شد و در حال حاضر هم جوانان آینده‌داری در تیم ملی حضور دارند که قطعا با تمرکز و تمرینات خوب می‌توانند نتایج درخشانی در آینده کسب کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته