دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 بهمن 1395 - 15:44

اخبار دانشگاه؛ از برگزاری مسابقات ورزشی تا بازدید از آسایشگاه کهریزک

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز در مسابقات تنیس روی میز جانبازان و معلولین کشور ‎نایب قهرمان شد.
کد خبر : 158371


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مسئول تربیت بدنی واحد بندرگز با اعلام این خبر گفت: «این رقابت‌ها با حضور 127 ورزشکار از 17 استان کشور برگزار شد که در این مسابقات 32 ورزشکار زیر 23 سال حضور داشتند که کم سن و سال‌ترین آنها 12 سال داشت.»


محمدامین بهی افزود: «مسابقات به صورت تیمی و انفرادی در دو بخش نشسته و ایستاده و 10 کلاس پزشکی برگزار شد و در پایان با احتساب مجموع امتیازات فاطمه زهرا هراتی دانشجوی رشته کامپیوتر واحد بندرگز توانست در کلاس 6 به مقام نایب قهرمانی این مسابقات دست پیدا کند.»


گرامیداشت پیروزی انقلاب


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد داریون با تبریک پیروزی انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد امام خمینی (ره) معمار انقلاب اسلامی و مرحوم هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام خمینی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، گزارش عملکرد خویش از زمان حضور در واحد داریون را ارائه کرد.


دکتر مرتضی حق شناس سه امر کیفیت بخشی به آموزش و ارتقای جایگاه علمی آموزشی، توجه ویژه نسبت به فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی را از اولویت‌های خود برشمرد.


حمید دهقان فر رئیس باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد داریون نیز گزارشی از عملکرد باشگاه ارائه داد.


دکتر کریم زارع رئیس باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم ارتباط با خالق هستی و ارتباط با مردم را برای جوانان مهم دانست و گفت: «خداوند هیچگاه بندگانش را فراموش و رها نمی‌کند و این بزرگترین رحمت خداوند است.»


بازدید از آسایشگاه سالمندان کهریزک


به گزارش خبرنگار آنا، اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق به همراه اعضای بسیج دانشجویی این واحد همزمان با ایام فاطمیه از آسایشگاه کهریزک بازدید کردند.


دانشجویان واحد تهران شرق در این دیدار چهارساعته علاوه بر ملاقات با سالمندان و معلولان حرکتی و ذهنی و اهدای شاخه گل به آنان پای صحبت‌ها و درد دل‌های محبت‌آمیز آنان نشستند. دیدار از بخش بیماران مبتلا به MS و کارگاه توانمندسازی و تولید صنایع دستی آسایشگاه از دیگر بخش‌های این بازدید بود.


دکتر صاعدی رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد تهران شرق در حاشیه این دیدار گفت: «نوع‌دوستی و از خود گذشتگی و احترام و اهمیت به والدین و اطرافیان اصلی‌ترین پیام این دیدار است.»


محمد نوری مسئول بسیج دانشجویی واحد تهران شرق هم به همراه گروهی از اعضای بسیج در این بازدید حضور داشتند و مقرر شد این واحد در جشنواره فروش محصولات صنایع د ستی آن آسایشگاه با عنوان «فردوس» همکاری و مشارکت داشته باشد.


مسابقات فوتسال استادان و کارکنان


مسابقات فوتسال استادان و کارکنان به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر با شرکت شش تیم بصورت دوره ای در سالن ورزشی پوریای ولی دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد.


اکبر سلیمانیان سرپرست فنی این مسابقات گفت: «در این مسابقات 60 نفر از استادان و کارکنان واحد اراک در قالب 6 تیم به صورت دوره ای به مصاف هم رفتند که پس از 5 روز رقابت در نهایت تیم پوریای ولی با کسب 12 امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود کرد و تیم های مرحوم مختاری، شهدای آتش نشان و مرحوم رهبری فرد به ترتیب با 9 امتیاز و بر حسب گل زده بیشتر در رتبه های دوم تا چهارم قرار گرفتند.»


سلیمانیان با بیان اینکه تیم مرکز مهاجران نیز به عنوان تیم اخلاق این دوره از مسابقات انتخاب شد افزود: «در مجموع 15 مسابقه برگزار شده 110 گل از خط دروازه ها عبور کرد.»


مسابقات فوتبال دستی


مسابقات فوتبال دستی ویژه کارکنان واحد اراک با شرکت 26تیم بصورت تک حذفی در سالن ورزشی پوریای ولی دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد.


در پایان مسابقات که با شرکت 52 ورزشکار برگزار شد جواد و علیرضا رجبی به مقام اول این دوره ازمسابقات دست یافتند و حسین میرزایی و ایرج خادمی فرد به مقام دوم و کوروش دباغچی و عباس صفری مقام سوم را از آن خود کردند.


گردهمایی 200 نفری بسیج اساتید


قائم مقام صدا و سیمای مرکز فارس در گردهمایی 200 نفری بسیج اساتید در واحد فسا با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان علیه کشور، وظایف استادان بسیجی را سنگین‌تر از همیشه بیان کرد و گفت:‌ «استادان بسیجی باید در راستای رشد و توسعه کشور همراه با پیشرفت‌های علمی بهتر از گذشته گام بردارند.»


حقایقی ادامه داد: «استادان بسیجی باید مرزهای دانش را بشکنند و در عرصه‌های علمی بهتر از گذشته و در سطح جهانی بدرخشند تا نیاز کشور و وابستگی کشور در عرصه‌های مختلف به کشورهای خارجی کمتر شود.»


قائم مقام صدا و سیمای مرکز فارس گفت: «تلاش در راستای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و مبارزه با جنگ نرم دشمن و حرکت در زمینه اسلامی شدن دانشگاه‌ها و تحقق رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی، به عنوان مهمترین برنامه‌های اساتید بسیجی در دانشگاه‌ها است.»


در این برنامه سخنرانان به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند. در پایان این برنامه کلنگ ساخت یادمان شهدای گمنام نیز به زمین زده شد.


مسابقات طناب‌کشی کارکنان


نخستین دوره مسابقات طناب‌کشی کارکنان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با شرکت تیم‌های کرمان، کهنوج و سیرجان برگزار و در پایان تیم کرمان رتبه اول، سیرجان رتبه دوم و واحد کهنوج رتبه سوم را کسب کردند.


علی اصغر پوربهزادی رئیس واحد کهنوج با حضور در جمع ورزشکاران و اهداء جام گفت: «هدف اصلی از برگزاری این مسابقات آشنایی کارکنان واحدهای دانشگاهی با یکدیگر و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در آنان است.»


وی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی را زحمت‌کش‌ترین قشر دانشگاه دانست و اظهار کرد: «افزایش راندمان و ایجاد انگیزه و خلاقیت در محیط کاری امری مهم و ضروری برای پیشرفت دانشگاه‌ است و برگزاری مسابقات ورزشی و تشویق کارکنان و اعضای هیات علمی بر امر ورزش می‌تواند تاثیر بسزایی در تحقق این هدف داشته باشد.»


اطفای حریق و آشنایی با سیستم‌های آتش‌نشانی


دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در راستای ارتقای دانش و تخصص کارکنان و استادان خود کارگاه‌های مختلف ضمن خدمت را به صورت دوره ای برگزار می کند.


به گزارش خبرنگار آنا، در همین راستا و با توجه به اهمیت برگزاری دوره آموزشی ایمنی و آتش نشانی، کارگاه آموزشی با هدف آشنایی با سیستم‌های اعلام و اطفای حریق و سیستم‌های آتش نشانی و نحوه استفاده از کپسول‌های آتش نشانی بصورت تئوری و عملی برای دومین بار در این واحد دانشگاهی برگزار شد.


این کارگاه کارکنان با استقبال پرشور کارکنان قسمتهای مختلف از جمله حفاظت فیزیکی، تاسیسات،خدمات و همه کارکنان شاغل در قسمت‌های بایگانی و اسناد روبه‌رو شد و همه پرسنل در کارگاه حضور داشتند.


در ابتدای این کارگاه مهندس شکری از همکاران حوزه عمران واحد دماوند با نمایش سیستم‌های اعلام و اطفای حریق موجود در دانشگاه، نحوه استفاده از آنها را تشریح کرد.


در ادامه آرمند، مربی کارگاه درباره چگونگی شکل گیری آتش و نحوه مواجهه با آن صحبت کرد و در ادامه به معرفی انواع کپسول‌های آتش نشانی موجود در دانشگاه و نحوه استفاده از آنها بصورت تئوری و عملی پرداخت.


برگزاری مسابقات مختلف ورزشی


به مناسبت ایام الله دهه مبارکه دهه فجر، مسابقات مختلف ورزشی در بین استادان، کارکنان و دانشجویان این واحد دانشگاهی بناب برگزار شد.


به همت اداره تربیت بدنی واحد بناب، یک دوره مسابقه پرتاب دارت در دو گروه برادران و خواهران و مسابقات والیبال استادان و کارکنان با شرکت 4 تیم برگزار شد که به نفرات برتر این مسابقات لوح تقدیر و جوایزی اهدا شد.


مسابقات فوتسال و تنیس روی میز نیز در روزهای آینده برگزار خواهد شد.


مسابقات فوتسال بسیج کارکنان استان خوزستان


تیم فوتسال بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر مقام سوم مسابقات قهرمانی بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان را به دست آوردند.


به گزارش خبرنگار آنا، پرویز حامدیان فرمانده پایگاه مقاومت بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر با اعلام این خبر اظهار کرد: « تیم فوتسال بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر توانست با غلبه بر تیم واحد امیدیه در دیدار رده‌بندی مقام سوم این دوره از مسابقات را که به میزبانی آبادان و با حضور 8 تیم برگزار شده بود را کسب کند.»


فرمانده پایگاه مقاومت بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر با بیان اینکه در این مسابقات تیم‌های رامهرمز و اهواز مقام‌های اول و دوم را کسب نمودند تصریح کرد: « تیم فوتسال بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر را حسین آقاجری، بهنام آقاجری، هادی فرجی، علی عبداللهی، رحمت‌اله سلطانی، مصطفی چاروسایی، یوسف مهرنیا، مرتضی بناری، عبدالعزیز شعبانی، جلال‌الدین جعفری، سجاد عمرانی و عبدالحسین دیلمی به عنوان بازیکن، ناصر مسعودیان به عنوان مربی و مجتبی رحمانی‌نژاد به عنوان سرپرست همراهی می‌کردند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته