دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

محسن کیایی: پرسپولیسی بودن افتخار بزرگی است/ مطمئنم دربی را می‌بریم

در خانواده‌ای کاملا پرسپولیسی چشم به جهان گشود و به همین ترتیب یکی از طرفداران دو آتشه این تیم است. محسن کیایی بدون‌شک از بهترین‌های سال‌های اخیر سینما و تلویزیون ایران بوده است.
کد خبر : 158303

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، شهروند نوشت: شدت تعصب او به تیم قرمز پایتخت بهانه‌ای شد تا در آستانه دربی گفت‌وگویی با او ترتیب بدهیم. ماحصل حرف‌های کیایی را در ادامه می‌خوانید:



فکر می‌‌کنید وقتی علیرضا فغانی سوت پایان دربی شماره ٨٤ را به صدا درآورد، نتیجه به‌دست آمده چه خواهد بود؟
معلوم است که پرسپولیس می‌برد. من اگر سال‌های قبل بود هیچ وقت با چنین اطمینانی حرف نمی‌زدم. اما امسال با قاطعیت می‌گویم که پرسپولیس می‌برد، ‌چون مربی باکلاس و دوست داشتنی و بازیکنان خیلی خوبی داریم. آنالیز شرایط فنی تیم و وضع بازیکنان و ثبات کادر فنی نشان می‌دهد که روی کاغذ پرسپولیس شرایط بهتری نسبت به استقلال دارد. عملکرد تیم‌ها در طول لیگ هم این حرف من را تأیید می‌کند.
اما تجربه نشان داده شرایط جدولی تیم‌ها تضمین‌‌کننده پیروزی آنها نیست؟
قبول دارم. اما داستان پرسپولیس امسال فرق می‌‌کند. بازی تراکتورسازی نشان داد که این تیم چه قدرتی دارد. اگر نتیجه‌ای به جز برد پرسپولیس رقم بخورد روی اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی فوتبال است. من فکر می‌کنم نتیجه بازی ٣ بر صفر یا ٣ بر یک به سود پرسپولیس خواهد شد.
چه شد که محسن کیایی پرسپولیسی شد؟
من در خانواده‌ای تمام پرسپولیسی چشم به جهان گشودم. از پدر و مادرم گرفته تا مصطفی برادر بزرگ‌ترم پرسپولیسی دو آتشه هستند. مادرم از تمام اعضای خانواده پرسپولیسی‌تر و فوتبالی‌تر است. تا جایی که من وقتی سر فیلم‌برداری هستم و یا کار دارم و بازی را نمی‌بینم از مادرم نتایج و اخبار پرسپولیس را جویا می‌شوم. به نظرم پرسپولیسی بودن یک افتخار بسیار بزرگ است. پرطرفدارترین تیم ایران و آسیا هستیم و در واقع پرسپولیس تیم مردمی‌تری نسبت به سایر تیم‌ها است. در ضمن همسری که انتخاب کرده‌ام هم پرسپولیسی است.
با این حجم از تعصب امکان داشت اگر همسرت استقلالی بود قید همه چیز را بزنید؟
(می‌زند زیر خنده) منطقی با او حرف می‌زدم که اشتباه می‌کند. ولی خارج از شوخی من دوستان استقلالی بسیار زیادی هم دارم. من پرسپولیسی‌ دو آتشه‌ اما منطقی هستم. مثل بعضی‌ها به تیم رقیب حس تنفر ندارم. پرسپولیس سال‌ها خوب نبود. اما از زمان حضور برانکو به قدرتمند‌ترین و با شخصیت‌ترین تیم ایران تبدیل شده است.
بازی کدام یک از بازیکنان پرسپولیس را بیشتر دوست دارید؟
من با محسن مسلمان و مهدی طارمی رفاقت خیلی نزدیکی دارم. سروش رفیعی هم با آن فوتبالی که بازی می‌کند معلوم است همه فوتبالش را دوست دارند. اما در همین پرسپولیس مگر می‌شود بیرانوند،‌ کاپیتان سیدجلال حسینی، وحید امیری، حسین ماهینی و بقیه بچه‌ها را دوست نداشت. ما پرسپولیس را دوست داریم. شما ببینید برانکو وقتی به پرسپولیس آمد شرایط تیم بد بود و ملی‌پوشان زیادی نداشتیم. یادم می‌آید مصاحبه‌ای از او دیدم که گفته بود تیمی می‌سازد که ملی‌پوشان زیادی داشته باشد. امروز می‌بینیم که این اتفاق افتاده و بسیاری از بازیکنان پرسپولیس ملی‌پوش هستند. به نظر من محسن مسلمان هم با عملکرد خیره‌کننده‌اش باید در ترکیب ثابت تیم‌ملی حضور داشته باشد. من نمی‌دانم چرا او را دعوت نمی‌کنند.
الان که بقیه ملی‌پوشان پرسپولیس هم از تیم‌ملی کنار گذاشته‌ شده‌اند.
من قبلا طرفدار کی‌روش بودم. رفتارهای عجیبی از او می‌بینیم. حرف‌ها و کارهای کودکانه‌ای دارد انجام می‌دهد. خیلی‌ها نظرشان درباره او دارد تغییر می‌کند. تیم‌ملی بدون بازیکنان پرسپولیس که تیم‌ملی نیست.
بدترین خاطره‌ای که از دربی به‌عنوان یک پرسپولیسی به یاد داری چه بود؟
برد ١٠ دقیقه ١٠ نفره با هت‌تریک ایمون زاید!
چرا بدترین خاطره؟
همزمان با این بازی من سر صحنه فیلمبرداری بودم. اخبار بازی را پیگیری می‌کردم که فهمیدم دو بر صفر عقب افتاده‌ایم. آن‌قدر ناراحت بودم که بچه‌های استقلالی سر صحنه اذیتم می‌کردند. بازی تمام شده بود ما در رستوران درحال ضبط بودیم که به من خبر دادند پرسپولیس ١٠ نفره با هت‌تریک ایمون زاید در ١٠ دقیقه ٣ گل زده است. همین قدر برایتان بگویم که من روی میز رستوران بودم و با داد و فریاد و خوشحالی‌های من کار تعطیل شده بود. بزرگترین حسرت فوتبالی زندگی‌ام این است که آن بازی را به صورت مستقیم نتوانستم تماشا کنم.
پرسپولیس امسال قهرمان می‌شود؟
پرسپولیس پارسال هم لایق‌ترین تیم برای قهرمانی بود اما با بدشانسی نتوانستیم قهرمان شویم. سال‌های زیادی است که هواداران منتظر جشن قهرمانی هستند. امسال با وجود این تیم خوب و مربیگری برانکو شک نکنید که پرسپولیس قبل از پایان لیگ قهرمان خواهد شد. امسال‌سال پرسپولیس است و خوشحالی هواداران. ما از الان به فکر موفقیت در آسیا هستیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب