دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1394 - 08:20

واحد کرمانشاه؛ میزبان سومین سمپوزیوم بین‌المللی مدیریت کیفیت گیاهان زینتی در حلقه تولید

سومین سمپوزیوم بین المللی مدیریت کیفیت گیاهان زینتی در حلقه تولید آنها به میزبانی واحد کرمانشاه و با حضور دانشمندان این حوزه از 12 کشور دنیا در هتل پارسیان کرمانشاه در حال برگزاری است.
کد خبر : 15824

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا؛ رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در مراسم افتتاحیه این سمپوزیوم بین المللی این دانشگاه را به عنوان قطب علمی تحصیلات تکمیلی و بزرگترین مرکز آموزش عالی غرب کشور معرفی کرد و با توجه به جوان بودن این واحد دانشگاهی با سابقه ای 27 ساله، ایفاگری نقش مناسب منطقه ای، ملی و بین المللی در عرصه های مختلف علمی ،آموزشی را توسط این واحد حایز اهمیت دانست.


دکتر نوذر قنبری گفت: ظرفیت این دانشگاه در خصوص مباحث کشاورزی باعث اهمیت این رشته در دانشگاه شده است چنانچه در استان کرمانشاه ظرفیت آب، خاک و نیروی انسانی مناسبی برای توسعه ی کشاورزی داریم به همین دلیل نقش گیاهان زینتی در زندگی مردم با وجود جمعیت دو میلیون نفری و حدود سی نقطه شهری حایز اهمیت است و تحقیق و تولید گیاهان زینتی می تواند ارزش افزوده ی مناسبی برای شهر و حتی کشور داشته باشد.


رییس این سمپوزیوم گفت: واحد کرمانشاه دارای مرکز تحقیقات بیوتکنولوزی کشاورزی است که این مرکز می تواند در زمینه تحقیق و تولید گیاهان تزیینی در سطح ملی و فراملی فعالیت کند.


قنبری خاطرنشان کرد: اولویت برنامه های سال 94 این دانشگاه، ارتباط با دانشگاه های خارج از کشور و امضاء تفاهم نامه با دانشگاه های معتبر دیگر کشورها در خصوص تبادل اطلاعات علمی و تحقیقاتی است.


این سمپوزیوم به مدت سه روز از 11 تا 13 اردیبهشت در حال برگزاری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته