دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 بهمن 1395 - 11:28

جنگ خیابانی داعش در رقه

گروه داعش نیروهای خود را بسیج کرده است تا در شهر رقه سوریه برای درگیری‌های آتی آماده باشند، درگیری‌هایی که فعالان محلی آن را «جنگ خیابانی» توصیف کرده‌اند.
کد خبر : 158050

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از روزنامه الشرق‌الاوسط، جنگ خیابانی در رقه بعد از آن انجام می‌شود که ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا اقدام به بمباران پل‌های نصب شده روی رود فرات کرد تا با این شیوه، راه‌های ارتباطی میان دو طرف رود قطع شود و نیروهای کرد دموکرات سوریه بتوانند به پیشروی خود ادامه دهند.


جان دوریان، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا اعلام کرد نیروهای کرد دموکرات سوریه از زمان آغاز عملیات «خشم فرات» تاکنون توانسته‌اند بر مساحتی در حدود 3400 کیلومتر مربع از حومه رقه مسلط شوند. این عملیات از 5 نوامبر 2016 (15 آبان) آغاز شده است.


در همین راستا مسکو در تلاش است تا در عرصه سیاسی و میدانی میان نظام سوریه و مخالفان سوری میانجی‌گری کند. از بُعد مبدانی، روسیه در حال کنترل درگیری در شهر الباب است، درگیری‌هایی که میان نیروهای مخالف سوری مورد حمایت ترکیه با نیروهای نظام سوریه و هم‌پیمانانشان در جریان است.


از بُعد سیاسی، میخائیل باگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه پنج‌شنبه شب در نشست هیات عالی مذاکره‌کننده مخالفان سوری در ریاض حاضر شد.


در آخرین تحرکات در این راستا، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در مصاحبه با پایگاه اینترنتی یاهو نیوز اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را برای ایجاد مناطق امن در سوریه رد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب