دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 بهمن 1395 - 09:28

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک: افراد فرصت‌طلب با وقاحت تمام مربی تیم ملی شدند/ فدراسیون بنگاه خیریه شده بود

پیشکسوت ژیمناستیک با انتقاد از وضعیت این رشته در پنج سال اخیر خواستار رسیدگی بیشتر مسئولان به وضعیت مالی و اتفاقات پشت پرده در این فدراسیون شد.
کد خبر : 158019

به گزارش گروه ورزشی آنا، محمد آذرپی سرمربی تیم ملی ژیمناستیک هنری که چندی پیش دست به افشاگری از کج‌روی‌های مالی در فدراسیون این رشته زد، دوباره با تدوین یک بیانیه به بیان آنچه که آن را «مسائلی در خصوص فساد مالی در ژیمناستیک» بیان کرد، پرداخت.


در متن این بیانیه آمده است: «بعد از برکناری احمد محتشمی، بعضی از افراد فرصت طلب که در هیچ زمانی قدمی برای ژیمناستیک بر نداشتند و حتی یک حرکت ساده تکنیکی آموزش نداده‌اند و حتی اسم بعضی از حرکات را نمی توانند تلفظ کنند با وقاحت تمام در جایگاه مربیان تیم ملی قرار می گرفتند و از دسترنج مربیان زحمت‌کش سوء استفاده می کردند. همچنین مسئولیت های کلیدی فدراسیون را قبض می کردند. این افراد بعد از هر تغییر و تحول به صورت میش‌ها در لباس گرگ ها و شیاطین در لباس فرشتگان تحت عنوان دلسوختگان ژیمناستیک، فدراسیون را به نابودی می کشیدند.»


این افراد بعد از احمد محتشمی به محض ورود به فدراسیون اولین کاری که کردند به تمامی استانها و هیات‌ها نامه فرستادند که اگر می‌خواهید وسایل ژیمناستیک تهیه کنید فقط از طریق فدراسیون باشد چون وسایل همه از استانداردهای جهانی برخوردار است. ما از همه اشخاصی که وسایل ژیمناستیک می‌سازند تشکر و قدردانی می‌کنیم اما اشخاصی که در فدراسیون مسئولیت دارند چگونه تبلیغ وسایل ژیمناستیک می‌کنند و از اسم ژیمناستیک و نفوذ خود در فدراسیون برای فروش وسایل سوء استفاده می‌کنند؟ همه گفته‌هایم شامل این موارد است: ۱- پورسانت‌های میلیاردی ۲- استفاده از وسایل و حتی بلیت هواپیما و خلاصه از هر چیز که توانستند، پورسانت گرفته‌اند. آیا بخشی از این پورسانت ها نمی توانست در جهت توسعه پیشرفت تیم های ملی استفاده شود؟»


در ادامه بیانیه محمد آذرپی آمده است: «عزیزان! در ۳۰ سال گذشته افرادی که از بدنه ژیمناستیک بودند بیشترین ضررها را به ژیمناستیک زدند و فقط به فکر منافع شخصی بودند و بس. من فقط یک قلم فروش ۳۵۰ میلیون تومانی به استان لرستان (آموزش و پرورش) را نام می برم. در کجای دنیا مدیر سالن (یکی از سالن ها) به دلیل تخلف و فساد به جای تنبیه و توبیخ، ترفیع و حقوق اضافی می گیرد. می دانید اضافه کاری بالای ۲۵۰ تا ۲۷۰ ساعت در ماه یعنی چه؟


تیم‌های ملی ما به مدت یک سال و نیم تعطیل شد آیا می دانید چرا؟ چون این دوستان که عهده‌دار فدراسیون بودند فدراسیون را ابتدا به بازارچه تجارتی ژیمناستیک تبدیل کردند و در ۵ سال گذشته فدراسیون ژیمناستیک و بودجه آن تبدیل به بنگاه خیریه شد که وظیفه اش فقط راضی کردن و راضی نگه داشتن بود، البته نقل قول است که در بعضی موارد معاونین، رئیس را دور می زدند.


دوستان اگر بعضی اشخاص در جامعه ژیمناستیک گستاخی می کنند و به بزرگترها و پیشکسوتان بی‌حرمتی می کنند من آنها را مقصر نمی دانم مقصر کسانی هستند که به آن اشخاص ابلاغ هایی داده اند که در حد و اندازه آن ابلاغ نبوده اند.


بیشترین اردوهای تیم‌ملی را استان‌های متخلف متقبل بودند و طولانی‌ترین اردو را استان قزوین با تمام هزینه ها عهده دار شد. تنها چند اردوی ۱۰ روزه را جزیره کیش متقبل شد در حالی که کمی بعد متوجه شدیم فدراسیون مدعی شده تقریبا ۸۰ میلیون هزینه اردوهای دانشجویان را انجام داده است.


تمام مشکلات ژیمناستیک در حال حاضر متاثر از فدراسیون قبل است. چطور می شود با همان بودجه قبلی در 6 ماه گذشته تمامی مسابقات و اردوها در رده های مختلف سنی قهرمانی کشور و رده های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و اردوها به صورت منظم در بخش جوانان و بزرگسالان انجام می شود. عزیزان متاسفانه هنوز مشکلات مالی فدراسیون در پنج سال گذشته حل نشده و بازرسان بین مشکلات مالی گیر کرده اند. خواهشمند است اگر از معاونین برای رئیس فدراسیون پنج ساله زیر و رو کشیدند خود را معرفی کنند.


در خاتمه اینجانب در دوران احمد محتشمی، شاگردان ملی پوش داشتم و یک ریال حقوق نگرفتم و خارج از کشور هم نرفتم. در دو دوره ریاست سادات رضایی بیشترین اعضای تیم ملی از شاگردان بنده بودند که نه حقوق گرفتم و نه یک سفر خارجی رفتم.»


انتهای پیام/

برچسب ها: محمد آذرپی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته