دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 بهمن 1395 - 09:14

حمایت عدم تعهد از ایران در برابر تحریم‌های آمریکا

جنبش عدم تعهد با اعلام همبستگی با ایران، اقدامات یک‌جانبه آمریکا علیه نهادها و شهروندان ایرانی را محکوم کرد.
کد خبر : 158015

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، دفتر هماهنگ‌کننده جنبش عدم تعهد در نیویورک روز گذشته با صدور بیانیه‌ای حمایت و همبستگی خود با جمهوری اسلامی ایران را در قبال اقدامات تحمیلی و یک‌جانبه آمریکا به‌ویژه وضع تحریم‌های اخیر علیه چندین نهاد و شهروندان کشورمان اعلام کرد.


در بیانیه رئیس دفتر این جنبش آمده است:


«1- جنبش عدم تعهد در راستای موضع اصولی خود مبنی بر محکومیت هرگونه اعلام و یا وضع اقدامات تحمیلی یک‌جانبه علیه کشورهای عضو جنبش که بر خلاف منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل صورت می‌گیرد، تصمیم اتخاذ شده از سوی دولت ایالات متحده در روز سوم فوریه (15 بهمن ماه) در تحریم کردن نهادها و اتباع جمهوری اسلامی ایران را مردود می‌داند.


2- جنبش عدم تعهد ضمن محکومیت اقدام اخیر آمریکا، حمایت قاطع خود از حاکمیت، تمامیت ارضی و استقلال سیاسی جمهوری اسلامی ایران را در راستای مصوبات اجلاس باندونگ اعلام می دارد. در این ارتباط دفتر هماهنگی جنبش بر لزوم احترام به حقوق بین‌الملل به‌ویژه اصول و اهداف مصرحه در منشور ملل متحد و اعلامیه اصول حقوق بین‌الملل راجع به روابط و همکاری دوستانه بین کشورها بر اساس منشور تاکید می‌کند.


3- جنبش عدم تعهد با اعلام حمایت و همبستگی با مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران در مردود دانستن این تحریم‌ها و در راستای مواضع اصولی خود از دولت ایالات متحده آمریکا می‌خواهد از این چنین اقدامات تحمیلی که بر خلاف حقوق بین‌الملل بوده، دست کشیده و تحریم‌هایی را که برخلاف منشور ملل متحد و رویه‌ها و اصول حاکم بر روابط میان کشورها است و همچنین در تضاد آشکار با دیالوگ و فهم سیاسی میان ملتها است، لغو کند.


4- جنبش عدم تعهد به پایبندی جمهوری اسلامی ایران به اجرای کامل برجام که به تایید قطعنامه 2231 شورای امنیت رسیده است ، اذعان کرده و در این رابطه از کلیه کشورها درخواست می‌کند که از اجرای برجام حمایت کرده و از انجام اقداماتی که اجرای تعهدات پذیرفته شده تحت برجام را تضعیف نماید، خودداری کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته