دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 بهمن 1395 - 23:18
در گفت وگو با آنا؛

عراقچی: توافق هسته‌ای نشان دهنده عزت جمهوری اسلامی ایران است/ منافع مردم ایران را تامین کردیم

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت:همین که آقای ترامپ اعتراف می کند که توافق هسته ای باعث شرمندگی آمریکا است و ابراز تعجب می کند که چرا وزیر امور خارجه آمریکا در پروسه این توافق، میز مذاکرات را ترک نکرده؛ نشان می دهد که ما چگونه با عزت و اقتدار در این مذاکرات حاضر شدیم و منافع مردم ایران را تامین کردیم.
کد خبر : 157985

عباس عراقچی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا با اشاره به سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: آنچه که مسلم است انقلاب اسلامی ایران هرسال قوی تر و مقتدرتر و شکوهمندتر از گذشته است. و مردم هرساله در راهپیمایی 22 بهمن مهر تاییدی دوباره بر آن می زنند. و ما خوشحالیم که امروز جمهوری اسلامی ایران با عزت به راه خودش ادامه می دهد.


در مسیر تحقق شعارهای انقلاب اسلامی حرکت کردیم و دستاوردهای خوبی داشتیم.


وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در سی و هشتمین سالگرد خودش به شعارهای استقلال، آزادی نزدیکتر شده گفت: ما در مسیر تحقق شعارهای انقلاب اسلامی حرکت کردیم و دستاوردهای خوبی داشتیم. در حوزه استقلال هیچ کشوری نمی تواند ادعا کند به درجه استقلال و عزتمندی جمهوری اسلامی ایران رسیده است. در حوزه آزادی و مردمسالاری دینی هم حرکت های بسیار خوبی انجام شده است و ما در این مسیر حرکت کردیم. البته دشمنان نیز بیکار ننشسته اند وموانع زیادی ایجاد کردند. آنها با جنگ و تحریم ها و فشارهای زیاد تلاش کردند تا ملت ما را از پای درآورند ولی با مقاومت ملتی روبه رو شدند که با قدرت به راه خود ادامه می دهد.


توافق هسته ای نشان دهنده عزت جمهوری اسلامی ایران است.


وی با بیان اینکه بدون شک توافق هسته ای یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می شود گفت: این توافق نشان دهنده عزت جمهوری اسلامی ایران است. همین که آقای ترامپ اعتراف می کند که این توافق باعث شرمندگی آمریکا است. همین که وی ابراز تعجب می کند که چرا وزیر امور خارجه آمریکا در پروسه این توافق، میز مذاکرات را ترک نکرده است. نشان می دهد که ما چگونه با عزت و اقتدار در این مذاکرات حاضر شدیم و منافع مردم ایران را تامین کردیم.


گفت وگو از سعید گیتی آرا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته