دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 بهمن 1395 - 14:12

روایت رسانه‌های جهان از تظاهرات 22 بهمن: مردم ایران پاسخ ترامپ را دادند

راهپیمایی سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که از ساعت 9 صبح و با حضور اقشار مختلف مردم در تهران و بیش از پنج هزار نقطه کشور آغاز شد، بازتاب‌های مختلفی در رسانه‌های جهان داشت.
کد خبر : 157918

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه‌های خبری روسیاالیوم، المنار، الدنیا و العالم به‌طور مستقیم اقدام به پوشش خبری راهپیمایی عظیم 22 بهمن و حضور میلیونی مردم در آن کردند. مراسمی که از ساعت 9 صبح و با حضور اقشار مختلف مردم در تهران و بیش از پنج هزار نقطه کشور آغاز شد و دقایقی پیش با سخنان حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان در میدان آزادی پایان یافت.


رویترز: راهپیمایی در پاسخ به ترامپ


ده‌ها هزار ایرانی روز جمعه و پس از هشدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا درباره اینکه ایران را تحت نظر قرار داده است، راهپیمایی و با نظام سیاسی این کشور اعلام همبستگی کردند.


در سالگرد انقلاب اسلامی 1979 که به سرنگونی حکومت تحت حمایت آمریکا در این منجر شد جمعیت حاضر شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دادند.


آن‌ها همچنین پلاکاردهایی در مخالفت با دونالد ترامپ حمل می‌کردند.


الجزیره: با زبان تهدید با ایران سخن نگویید


به مناسبت سی و هشتمین سالگرد انقلاب سال 1979 و در روزی که ایرانی‌ها برای مقابله با آمریکا و اسرائیل در خیابان‌های اصلی شهرهای ایران حاضر می‌شوند، بار دیگر راهپیمایی برگزار شد.


در میدان آزادی تهران، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران نسبت به استفاده از «زبان تهدید» علیه ایران هشدار داد. او گفت: «برخی عناصر بی تجربه در منطقه و امریکا در حال تهدید ایران هستند. زبان تهدید هرگز موثر نبوده است.»


ده‌ها هزار جمعیت مخاطب وی با شعارهای ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی او را حمایت می‌کردند.


المنار: حضور میلیونی مردم و سر دادن شعار مرگ بر آمریکا


از صبح امروز جمعه در سراسر ایران راهپیمایی میلیونی به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 برگزار شد. در این راهپیمایی گسترده که به سوی میدان آزادی انجام می‌شود، بسیاری از مسئولان ارشد ایرانی مشارکت کرده‌اند.


مردم در ابن راهپیمایی با شعارهای خود بر اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی تاکید کردند و خواستار وحدت میان مسلمانان شدند. علاوه بر این، طیف گسترده‌ای از راهپیمایان شعارهای مرگ بر ترامپ و مرگ بر آمریکا سر می‌دادند و تاکید می کردند که ایرانی‌ها از تهدیدات نمی‌ترسند.


شین‌هوا: تصاویر رهبران سیاسی در دستان مردم


در خیابان‌های شهر تهران مردم پرچم‌ها و پلاکاردهایی در حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران و انتقاد از آمریکا و اسرائیل حمل می‌کردند.


تصاویر آیت‌الله خمینی و علی خامنه‌ای بر دستان حاضران در راهپیمایی روز جمعه تهران بود.


نیویورک تایمز: پیام‌هایی به زبان انگلیسی


در مرکز شهر تهران ده‌ها هزار نفرف هم‌زمان با افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا تظاهرات کردند. حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران سخنران مراسمی بود که به مناسبت سی و هشتمین سالگرد انقلاب ایرن برگزار شده بود.


او دولت جدید آمریکا را یک «مشکل» دانست و هشدار داد که ایران هر نوع تهدیدی علیه خود را با صراحت پاسخ خواهد داد. برخی از مردم نیز پلاکاردهایی به زبان انگلیسی در دست داشتندکه در آن نوشته شده بود: «از مردم آمریکا به دلیل حمایت از مسلمانان متشکریم.»


در پلاکارد دیگری نوشته شده بود: «از آقای ترامپ به‌دلیل افشای چهره آمریکا متشکریم.» این نوشته ارجاعی به سخنان اخیر رهبر ایران به وقایع اخیر آمریکا است.


سانسور حضور میلیونی مردم در رسانه‌های سعودی


رسانه‌های سعودی ازجمله شبکه العربیه اقدام به سانسور حضور پرشکوه مردم در تظاهرات کردند و تنها به پخش سخنان حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان در میدان آزادی بسنده کردند.


در گزارش مختصر این شبکه درباره راهپیمایی 22 بهمن آمده است: «راهپیمایان در تهران پلاکاردهایی که بر روی آن شعار مرگ بر آمریکا نوشته شده بود حمل می‌کردند. در تصاویر منتشره از برخی رسانه‌های آمریکایی پوسترهایی علیه دونالد ترامپ، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا مشاهده می‌شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب