دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 بهمن 1395 - 12:35

احتمال انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس تا 3 ماه آینده

وزیر اورشلیم (قدس) و امور میراث اسرائیل گفت تصمیم به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس اتخاذ شده است و این اقدام ممکن است در ماه می یا ژوئن (اردیبهشت یا خرداد 1396) انجام می‌شود.
کد خبر : 157897

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، زف الکین در مصاحبه با خبرگزاری تاس گفت: «کنگره آمریکا در سال 1995 قانونی را تصویب کرد که طبق آن سفارت آمریکا (در اسرائیل) باید در بیت‌المقدس باشد.»


رئیس دفتر سیاسی حزب حاکم لیکود که ریاست آن را بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل برعهده دارد، افزود:‌ «اجرایی کردن این قانون هر شش ماه و طبق دستورات ویژه روسای‌جمهوری سابق آمریکا به بن‌بست می‌خورد تا اینکه دستور اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا صادر شد.»


الکین تصریح کرد تصمیم‌ به انتقال سفارت‌خانه آمریکا به بیت‌المقدس در صورت انقضای مدت شش ماهه آن و با امضای دونالد ترامپ، همچون همتایان سابق خود، متوقف می‌شود. ترامپ باید تصمیم خود را تا ماه می یا ژوئن (اردیبهشت یا خرداد 1396) بگیرد.


این وزیر اسرائیلی ابراز امیدواری کرد رئیس‌جمهوری جدید آمریکا سفارتش را به بیت‌المقدس منتقل کند.


به گزارش آنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در تبلیغات انتخاباتی خود وعده داده بود سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی را از تل‌آویو به قدس منتقل کند. این اقدام به نوعی بیانگر خروج آمریکا از چند دهه تعهداتش نسبت به حل موضوع فلسطین است، چنانکه این وعده ترامپ با استقبال اسرائیل و محکومیت طرف فلسطینی مواجه شده است.


بخش شرقی بیت‌المقدس در سال 1967 از سوی اسرائیل اشغال و در سال 1980 ضمیمه فلسطین اشغالی شد. فلسطینی‌ها خواهان آن هستند که شرق قدس پایتخت کشوری شود که آن‌ها خواستار تشکیل آن هستند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته