دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1394 - 11:52

کاپیتان تیم ملی بانوان: هیچ وقت بدون مدال به ایران نیامده بودم

اکرم خدابنده، تکواندوکار وزن مثبت 73 کیلوگرم ایران گفت: مسابقات جهانی برای من یک رویداد تکرار نشدنی است، به خودم گفته‌ام شاید دیگر نتوانم در این رقابت‌های مهم حضور داشته باشم، پس باتمام وجودم در شیاپ‌جانگ مبارزه می‌کنم و برای بهترین نتیجه تلاش خواهم کرد.
کد خبر : 15788

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، کاپیتان تیم ملی تکواندوی بانوان، در یک سال گذشته به موفقیت های زیادی دست پیدا کرده است ،اما درهلند و برای نخستین بارموفق به کسب مدال نشد. او که اولین سابقه حضورش در مسابقات جهانی را تجربه می‌کند، می‌خواهد همانند سایر مسابقاتش، اولین مدال خود را به دست آورد،تادر پایان سال 2015 با کسب جایگاه مناسب در رنکینگ جهانی جواز حضور مسابقات المپیکریو 2016 را به دست آورد.



مسابقات جهانی روسیه اولین حضورت در مسابقات جهانی است.
هر مسابقه شرایط خاص خودش را دارد اما ذهن من برای حضور در این مسابقات آماده است. مسابقات جهانی برای من یک رویداد تکرار نشدنی است، به خودم گفته‌ام شاید دیگر نتوانم در این مسابقه مهم حضور داشته باشم پس باتمام وجودم در شیاپ‌جانگ مبارزه می کنم و برای بهترین نتیجه تلاش خواهم کرد. می‌خواهم همانند اولین حضورم در قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی به مدال برسم اما این‌بار به رنگ طلا!
مهمترین حریفانت چه کشورهایی هستند؟
اروپایی ها در وزن من خوب هستند. فرانسه، اسپانیا، ترکیه و ... بازیکنان خوبی در اختیار دارند کره جنوبی هم تکواندوکار های قدرتمندی دارد. به طور کل هیچ ورزشکاری را دست‌کم نمی گیرم. حضور در تورنمنت هلند به من درس‌های خوبی را قبل از جهانی داد. اینکه یک وقت‌هایی اعتماد به نفس زیاد و دست‌کم گرفتن رقبا کار دست آدم می‌دهد.


اما تورنمنت هلند برای کاپیتان تیم ملی در حالی به پایان رسید که نتوانست به مدال برسد .


واقعا خاطره بدی بود. نمی خواهم از ناداوری بگویم ولی واقعا در آن مسابقه من از حریفم جلو بودم و شرایط به یک‌باره تغییر کرد. رقیبم نامدار بود و عنوان قهرمانی جهان را در اختیار داشت اما نسبت به او بهتر بودم و توانایی شکستش را داشتم که متاسفانه به دلیل نداشتن تجربه لازم نتوانستم به پیروزی برسم. من هیچ وقت بدون مدال به ایران نیامده بودم. می خواهم بازیکن پرافتخاری باشم کنم. نمی‌خواهم نامم جزو بازیکنانی باشد که روی آنها حساب نمی‌کنند. دوست دارم مثل فرزان عاشورزاده همیشه با بهترین و خوش‌رنگ‌ترین مدال‌ها به ایران برگردم.


پیش‌بینی کاپیتان تیم ملی بانوان از مسابقات گرندپریکس چیست؟
کسب طلای فینال گرندپریکس 2015


برای کسب سهمیه المپیک به حضور در مسابقات قاره ای امیدواری؟


اصلا اینطور نیست. جهانی برای من فرصت خوبی است تا رنکینگم را افزایش دهم و بعد با حضور در گرندپریکس‌ها خودم را به جمع 6 تکواندوکارِ برتر برسانم و از طریف رنکینگ المپیک سهمیه ریو را به‌دست آورم.




انتهای پیام/

برچسب ها: اکرم خدابنده
ارسال نظر
هلدینگ شایسته