دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 بهمن 1395 - 10:32

اعتراض روسیه به اقدامات تحریک‌آمیز ناتو

وزیر امور خارجه روسیه، تحرکات ناتو در نزدیک مرزهای روسیه را تحریک آمیز و بر هم زننده ثبات منطقه دانست.
کد خبر : 157855

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از پایگاه خبری العالم، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت:‌ «سرگئی لاوروف به روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو گفت تحرکات اخیر ناتو در مناطق هم مرز روسیه ثبات منطقه را به هم می‌زند، به‌عنوان نمونه ناتو به تازگی اقدام به استقرار یگان‌های نظامی بیشتر در لهستان و کشورهای حوزه بالتیک کرده و همچنین رایزنی‌هایی درباره امکان استقرار نیروهای ناتو در دیگر کشورهای اروپای شرقی به خصوص بلغارستان و رومانی در جریان است.»


وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد که یکی از این اقدامات تحریک‌آمیز اقدام برخی اعضای ناتو در اجرای هماهنگ طرح‌های ملی برای نوسازی نیروهای مسلح خود و ایجاد زیرساخت‌های نظامی جدید و افزایش قابل توجه دامنه و تعداد رزمایش‌های نظامی ناتو در نزدیک مرزهای روسیه است.


وی افزود: «ادامه فرآیند استقرار سامانه سپر موشکی آمریکا در اروپا به شدت نگران کننده است. ما هرگز در ماهیت واقعی ضد روسی این سامانه تردیدی نداریم. همچنین سیاست قدیمی ناتو در مهار روسیه از جمله تصمیم یک جانبه آن برای توقف کامل همکاری عملی در سطوح نظامی و غیر نظامی باعث تشدید بی اعتمادی و از بین رفتن موازنه قوا در اروپا می شود.»


وزیر امور خارجه روسیه از سوی دیگر تاکید کرد مسکو آماده است تا در چارچوب روابط دوجانبه میان روسیه و آمریکا، در همه سطوح طبق اصل برابری و احترام متقابل با دولت ترامپ همکاری کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته