دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 بهمن 1395 - 18:35

روحانی: ساختار قدرت نظامی ایران، دفاعی است/ دوران فاصله انداختن میان ملتها گذشته است

رییس جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که قصد مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر را نداشته ندارد و نخواهد داشت، گفت: قدرت نظامی ایران صرفا برای دفاع از کشور است.
کد خبر : 157838

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری انا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر پنجشنبه در آیین گرمیداشت روز ملی جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و نمایندگان خارجی مقیم تهران این مطلب را اعلام کرد.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به کشوری تجاوز نکرده و قصد آن را نیز ندارد. سلاح ما برای دفاع از کشور است و نباید در این شرایط اجازه دهیم تا برخی با توهم افکنی شرایط منطقه و بین المللی را ناسالم کنند.
روحانی ادامه داد: ما معتقدیم ملت ها باید با هم رابطه داشته باشد و رابطه ملت ها را باید تسهیل کنیم و این وظیفه همه دولت ها است که بتوانند ملل جهان را به هم نزدیک کنند تا از منافع مشترک استفاده کنند.
رییس دولت یازدهم خاطر نشان کرد: 38 سال پیش در چنین روزهایی بزرگ ترین انقلاب در این منطقه و در سطح جهان با اتکا صرفا به مردم خودش و با وجود حمایت بسیاری از کشورها از رژیم استبدادی گذشته به پیروزی رسید.
روحانی افزود: در آن شرایط جنگ سرد و نظام دو قطبی جمهوری اسلامی ایران بدون تکیه به هیچ یک از دو ارودگاه و تنها با استقامت و مقاومت ملت یکپارچه نظام جدید را در تاریخ کشور رقم زد و از همان آغاز پیروزی انقلاب ما می دانستیم که برای برخی از قدرت های بزرگ جهانی این انقلاب خوش امد نیست و لذا توطئه هایی علیه مردم انقلاب و نظام طراحی خواهد شد.
وی ادامه داد: ما هم روزهای اولیه انقلاب با معضلی مواجه شدیم که امروز جهان با آن معضل مواجه است. اولین مشکل در برابر انقلاب که به دست بیگانگان پدید آمد ، تروریسم بود که تروریست ها در این کشور از غرب تا شرق و تا مرکز دست به ناامنی و کشتار مردم زدند.



رییس جمهوری گفت: توطئه دیگری که دشمنان برای ما طراحی کردند مداخله قدرت نظامی امریکا در ایران بود که در بیابان طبس با توفان شن به شسکت مفتضحانه ای رسیدند و از کشور ما فرار و خارج شدند.
روحانی افزود: سومین توطئه طراحی یک کودتا از طرف خارجی ها بود که آنهم توسط خود نظامیان و پرسنل مومن نیروی هوای ارتش به شکست انجامید و در نهایت تجاوز و مداخله خارجی توسط صدام در این کشور بود.
وی با بیان اینکه تمام این توطئه ها در ظرف دو سال اول بعد از پیروزی انقلاب در کشور رخ داد، گفت: شما سفرا و نمایندگان به خوبی می دانید هر یک از این امور می توانست یک نظام قوی و مستحکم را از پای در آورد.
مراسم گرامیداشت روز ملی جمهوری اسلامی ایران در آستانه فرارسیدن ٢٢ بهمن و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی دقایقی پیش با حضور سفرا و نمایندگان خارجی مقیم تهران و رییس جمهوری اسلامی ایران در سالن اجلاس سران آغاز شد.
در ابتدای این مراسم که با حضور حدود ١٨٠ سفیر و نمایندگان خارجی مقیم تهران برگزاری می شود، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به میهمانان خارجی خیرمقدم و خوش آمد گفت.
صلاح الزواوی سفیر فلسطین در تهران نیز به عنوان مقدم السفرا دومین سخنرانی این مراسم بود.
همه ساله با قرار گرفتن در آستانه یوم الله ٢٢بهمن ماه مصادف با پیروزی انقلاب اسلامی سفرا و نمایندگان خارجی کشورها مقیم در تهران با حضور در مراسم روز ملی این روز را گرامی می دارند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته