فریب بیمههای تقلبی دهان و دندان را نخورید
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر سیدسجاد رضوی، مشاور وزیر بهداشت و مدیر کل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت اظهار کرد: با توجه به پوشش ندادن مطلوب خدمات دهان و دندان توسط بیمهها و نیز گسترش راههای ارتباطی، عدهای از سودجویان با استفاده از عناوینی مانند بیمههای تکمیلی دهان و دندان و تبلیغات گسترده از طریق پیامک و شبکههای اجتماعی، مردم را فریب داده و از آنها هزینههایی را دریافت میکنند.
دکتر رضوی با بیان اینکه بازرسی وزارت بهداشت پیگیر این موارد هست، افزود: این افراد با وعده ارائه خدمات رایگان دندان پزشکی و تخفیفهای بینظیر، اقدام به عضو گیری کرده، مبالغی را از مردم میگیرند و حتی برای آنها کارت عضویت نیز صادر میکنند.
وی در خصوص طریقه کلاهبرداری این موسسات و شرکتها عنوان کرد: آنها از عدم آگاهی مردم در این زمینه استفاده میکنند و در ابتدا عدد و رقمهای بالایی را در خصوص خدمات دندان پزشکی ارائه میدهند و ادعا میکنند که پس از عقد قرارداد، این رقمها به میزان قابل توجهی کاهش مییابد، در صورتی که تعرفه مصوب آن خدمت، همان رقم پس از تخفیف بوده است.
وی در مورد دیگر ترفندهای این شرکتها تصریح کرد: در مواردی نیز مشاهده میشود که این شرکتها، بیماران را به مراکزی که مورد تایید وزارت بهداشت نیستند و مجوز ارائه خدمت ندارند، معرفی میکنند و مردم باید در این زمینه آگاه باشند.
دکتر رضوی با بیان این نکته که هیچ یک از این شرکتها مجوزی از سوی وزارت بهداشت و سازمانهای بیمهگر برای این کار ندارند، تاکید کرد: به جز بیمههای پایه و نیز بیمههای تکمیلی که از بیمه مرکزی و شورای عالی بیمه مجوز دارند، هیچ شرکت یا موسسه بیمهای برای ارائه هیچ یک از خدمات حوزه سلامت مورد تایید وزارت بهداشت نیستند.
مدیر کل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت با اشاره به این که وزارت بهداشت در صدد است تا با راهکاری ویژه برای خدمات دندان پزشکی نیز تسهیلاتی را قائل شود، خاطرنشان کرد: هماکنون خدمات دندانپزشکی بیمارستانی از طریق وزارت بهداشت ارائه می شود و خدمات دندانپزشکی نیز در قالب مراکز خدمات جامع سلامت به مردم ارائه خواهد شد که با این کار، مشکلات مردم در این زمینه کاهش خواهد یافت.
انتهای پیام/