دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1394 - 13:10

عربستان مرگ 3 نظامی دیگر خود در مرز یمن را تایید کرد

وزارت دفاع عربستان در بیانیه‌ای از مرگ سه نظامی دیگر خود در درگیری با قبایل مرزی یمن در جنوب عربستان خبر داد.
کد خبر : 15759

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا، وزارت دفاع عربستان سعودی پنجشنبه شب، با صدور بیانیه‌ای، مرگ سه نظامی خود در مرز این کشور در درگیری‌ با عناصر قبایل یمنی در منطقه «نجران» را تایید کرد.


بر اساس گزارش وبگاه شبکه خبری «العربیه»، وزارت دفاع عربستان در این بیانیه درگیری را به «نیروهای وابسته به حوثی‌ها» نسبت داد و بدون اشاره به قبایل یمنی گفت که بر اثر حمله‌ای به مرز جنوبی نجران، گروه‌های وابسته به «حوثی‌ها» با نیروهای زمینی و با آتش مستقیم و غیرمستقیم درگیر شدند.


بر اساس این آمار، کشته‌های نظامی عربستان سعودی از 37 روز پیش تاکنون که حملات هوایی به یمن آغاز شده است، به 11 نظامی افزایش پیدا می‌کند.


او با بیان اینکه نیروی هوایی عربستان به کمک نیروهای خود در نجران آمد و مواضع گروه‌های یمنی را بمباران کرد، اذعان کرد که در این درگیری سه نظامی ارتش سعودی کشته شدند و ادعا کرد که در مقابل دهها نفر از یمنی‌ها نیز کشته شد.


استان‌ نجران در کنار جازان و عسیر از جمله استان‌هایی است که عربستان در سال 1924 در جنگ علیه یمن، آن را به اشغال خود در آورد و این سه استان را به خاک خود الحاق کرد. بسیاری از قبائل این منطقه یمنی هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته