دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 بهمن 1395 - 15:38
مشاور امنیت ملی عراق خبر داد:

حشد الشعبی کنترل مرز عراق با سوریه را به دست می‌گیرد

مشاور امنیت ملی عراق با تاکید بر اینکه تصمیم‌گیری در عرصه میدانی موصل تنها در دست نیروهای مسلح عراقی و دولت این کشور است، گفت کنترل مرز عراق با سوریه را نیروهای حشد الشعبی برعهده خواهند گرفت.
کد خبر : 157545

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از ایسنا، فالح فیاض در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت: «حشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) با دیگر نیروهای عراقی کنترل مرزهای سوریه با عراق را بعد از آزادسازی شهر تل‌عفر در دست خواهد گرفت.»


وی درباره جزئیات عملیات موصل گفت: «نیروهای عراقی جاده بین موصل و رقه را بسته‌اند و تحرکات داعش در این منطقه سخت شده است. تصمیم‌گیری در میدان تنها در دست نیروهای مسلح و دولت عراق است نه آمریکا.»


فیاض تأکید کرد: «داعش گروهی شکست‌ خورده است و حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق احتمالا به‌زودی آغاز عملیات را در غرب موصل اعلام خواهد کرد. هیچ چیزی اکنون مانع ورود حشد الشعبی به تل‌عفر نمی‌شود و ما پیش‌بینی می‌کنیم که به زودی و در چند ماه دیگر عملیات موصل به پایان برسد.»


وی گفت: «حشد الشعبی یک نهاد ملی عراقی است و هر گونه تلاشی برای خدشه‌دار کردن این گروه با هدف کارشکنی در پیروزی عراق بر تروریسم صورت می‌گیرد. حشد الشعبی تجربه موفقی در برابر کسانی است که می‌خواهند خاک ما را مصادره کرده و کرامتمان را زیر پا بگذارند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته