دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1394 - 12:01

سفر مسعود بارزانی به آمریکا/ تشریح اهداف سفر

منابع آمریکایی اعلام کردند که رئیس منطقه کردستان عراق طی چند روز آینده برای دیدار با اوباما و بررسی آخرین تحولات عراق و منطقه به آمریکا سفر خواهد کرد.
کد خبر : 15752

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از کرد پرس، مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق، درحالی طی چند روز آینده برای دیدار مسئولان بلند پایه آمریکا به این کشور سفر می‌کند که گفته می‌شود تجهیز پیشمرگ‌های کرد به سلاح‌های پیشرفته از سوی آمریکا یکی از مسائل مهم مورد بحث دو طرف خواهد بود.


ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت که قرار است بارزانی در جریان سفرش به آمریکا و دیدار با باراک اوباما، رئیس جمهوری این کشور در خصوص آخرین تحولات عراق به ویژه اقدامات صورت گرفته در خصوص مبارزه با گروه تروریستی داعش، ارائه طرح‌های سیاسی برای برآورده کردن نیازهای مردم این کشور و تقویت همکاری ها با گروه‌های مختلف در عراق بحث و تبادل نظر کند.


وی در ادامه افزود: قرار است اوباما به همراه جو بایدن، معاون خود با رئیس منطقه کردستان عراق در کاخ سفید دیدار کند. دولت آمریکا از عراق یکپارچه که یکی از عوامل مهم در ثبات منطقه خاورمیانه به شمار می‌آید استقبال می‌کند.


هارف تاکید کرد: دولت آمریکا همچنان معتقد است که سلاح‌های ارسالی به عراق باید در اختیار دولت مرکزی این کشور و نیروهای امنیتی قرار بگیرد تا مطمئن شود که این اقدام در راستای مبارزه با داعش و ایجاد یک کشور فدرال دموکرات یکپارچه انجام می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب