دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 بهمن 1395 - 11:30

نگرانی اسرائیل از فعالیت‌های حزب‌الله لبنان در بلندی‌های جولان

سفیر روسیه در اسرائیل با بیان اینکه ایجاد پایگاه ضد اسرائیلی در منطقه جولان با مشارکت حزب‌الله و ایران خط قرمز اسرائیل است، گفت مسکو به طرف اسرائیلی تضمین می‌دهد که سلاح روسیه به دست حزب‌الله لبنان نرسد.
کد خبر : 157462

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، الکساندر شین در مصاحبه با خبرگزاری اینترفکس گفت: «اسرائیل نگران نزدیکی مواضع روسیه و ایران در زمینه سوریه است.»


وی افزود:‌ «اسرائیل تحویل سلاح پیشرفته به حزب‌الله لبنان و ایجاد پایگاه ضد اسرائیلی در منطقه جولان را با مشارکت حزب‌الله و ایران به‌عنوان خطوط قرمز خود عنوان کرده است.»


شین تصریح کرد مسکو منافع اسرائیل را مدنظر قرار می‌دهد و تضمین می‌کند که سلاح‌های روسیه به دست حزب‌الله نرسد تا از آن برای اقدام علیه اسرائیل استفاده کنند.


سفیر روسیه در اسرائیل گفت مسکو از قطعنامه 2234 شورای امنیت سازمان ملل متحد در محکومیت شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری حمایت می‌کند. وی افزود این حمایت تاثیر منفی بر روابط دوجانبه نخواهد گذاشت.


وی افزود: «روسیه و اسرائیل 31 فوریه (13 اسفند) رایزنی‌هایی درباره مبارزه با تروریسم در سطح معاونان وزیر امور خارجه انجام می‌دهند.»


شین درباره تصمیم واشنگتن به انتقال سفارت‌خانه‌اش از تل‌آویو به بیت‌المقدس گفت:‌ «مسکو به قطعنامه 478 شورای امنیت درباره ممنوعیت ایجاد سفارت‌خانه‌ها در بیت‌المقدس پایبند است و این موضوع را راه برون ‌رفت از مشکل میان اسرائیل و فلسطین نمی‌داند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته