دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 بهمن 1395 - 09:54

عراقچی در مسکو درباره برجام مذاکره می‌کند

معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه بامداد امروز راهی مسکو شد تا با همتایان خود در روسیه درباره برجام گفت و گو کند.
کد خبر : 157416

به گزارش خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری آنا، سید عباس عراقچی در سفر خود به مسکو با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار می‌کند.


سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه هفته گذشته اعلام کرد، عباس عراقچی،‌ معاون وزیر امور خارجه ایران 8 فوریه (20 بهمن) به منظور مذاکره در موضوعات مختلف از جمله اجرای توافق هسته‌ای ایران به روسیه سفر می‌کند.


ریابکوف گفت: «انتظار می‌رود در دیدار عراقچی از مسکو دور تازه‌ای از مذاکرات در موضوعات مختلف بین‌المللی انجام گیرد. همچنین موضوع اجرای برجام و فعالیت هیأت‌های تخصصی در وین و نیویورک از موضوعات مورد بحث خواهد بود.»


بر اساس این گزارش بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه درباره این سفر گفت: «مقامات وزارت امور خارجه دائما بر اساس موضوعاتی که پیش می‌آید در سفر هستند و این سفر هم می‌تواند انجام شود. ما با روسیه در حوزه‌های مختلف چه هسته‌ای و چه دیگر مسائل دائما در ارتباط و رایزنی هستیم و ادامه خواهیم داد. دیروز هم فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در تهران با دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار داشت.»


وی تصریح کرد: «درباره تاریخ و چگونگی این سفر صحبت زیادی نمی‌توانم بکنم و در این مورد که وضعیت روابط پوتین و ترامپ چگونه خواهد بود و اینکه روابط خوبی خواهند داشت و این سفر می‌تواند تأثیری در کشور ثالث داشته باشد موافق نیستم و قابل توجه نیست.»


در این سفر یک روزه که در راستای استمرار رایزنی‌های دوره‌ای مقامات سیاسی دو کشور پیرامون مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای انجام می‌شود، قرار است در خصوص موضوعاتی همچون خلع سلاح، همکاری‌های هسته‌ای و نیز برجام و اجرای آن، بحث و تبادل نظر صورت گیرد.‎



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته