دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر ارتباطات خبر داد:

امضای موافقت نامه تجارت ترجیحی با کشورهای جهان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه برای توسعه صادرات به جد دنبال این هستیم که برای کاهش تعرفه های صادراتی با کشورهای مختلف موافقت نامه تجارت ترجیحی امضا کنیم، گفت: فکر می کنیم باید صادرکنندگان ما مورد حمایت دولت قرار گیرد چراکه تولید کنندگان ما با مشکلات فراوانی روبروهستند.
کد خبر : 157401

به گزارش گروه اقتصادی آنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعزامی به استان سمنان، محمود واعظی در کارگروه توسعه صادرات استان سمنان با اظهار خوشحالی از توجهی که در این استان به صادرات می شود، گفت: مشکلات پیش رو مختص این دولت نبوده و از دیرباز سیستم، براساس صادرات کم و واردات زیاد طراحی شده بود که البته همانطور که در آمارها مشخص است، شاهد بهتر شدن صادرات هستیم.


وی با بیان اینکه دولت و بخش خصوصی باید حرفه ای تر عمل کنند تا وضعیت صادرات شود افزود: از جمله مولفه هایی که برای بهبود صادرات باید به آن توجه کرد بازاریابی است که باید صورت تخصصی به خود بگیرد و بخاطر ضعفی که در آن داریم باید بخشی از بازاریابی توسط سفارتخانه ها انجام پذیرد.


وزیر ارتباطات حمل ونقل را از دیگر مولفه های مهم در امر صادرات دانست و اظهار کرد: احداث خط راه آهن از مرز آستارا در حال پیگیری است تا انجام پذیرد که به عنوان وظیفه دولت محسوب می شود. ضمن اینکه قیمت تمام شده کالا از اهمیت زیادی برای صادرات برخوردار است چراکه اگر مبلغ هر محصول بالا باشد رقابت پذیر نمی شود هرچند دولت بتواند برای زمانی محدود مشوق بگذارد ولی برای همیشه درنظر گرفتن مشوق ها امکان پذیر نیست.


بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور مساله بعد را بانکها دانست و تصریح کرد: از بعد برجام شاهدیم که تعداد بانکهایی که با ما همکاری می کنند به 250 بانک می رسد که این موضوع آرام آرام درحال برطرف شدن است.


عضو دولت تدبیر و امید با بیان اینکه به دنبال یک مکانیسم سیستم پولی مشترک هستیم، گفت: ما به جد دنبال این هستیم که برای کاهش تعرفه صادراتی محصولاتمان با کشورهای مختلف موافقت نامه تجارت ترجیحی امضا کنیم که با برخی کشورها مذاکرات دراین زمینه صورت گرفته است.


واعظی بر حمیات دولت از صادرات تاکید کرد و ادامه داد: فکر می کنیم باید صادرکنندگان ما مورد حمایت دولت قرار گیرد چراکه تولید کنندگان ما با مشکلات فراوانی روبروهستند. ضمن اینکه باید سفارتخانه های ایران تجار و صادرکنندگان را مورد حمایت قراردهند.


وی نکته بعدی در ادامه صادرات را مسایل مربوط به گمرکات دانست و افزود: برخی ازاین مشکلات از سوی گمرکات کشورهای صادر کننده است. اما به هرحال استان زمینه خوبی برای صادرات دارد ودولت هم به هرنحو حمایت می کند تا با رشد صادرات برای کشور ارز آوری وایجاد اشتغال شود و رونق اقتصادی فراهم شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته