دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

لیگ برتر با طعم دربی/ جدال تماشایی علی دایی مقابل آقا معلم

در دیدارهای هفته‌بیست‌ویکم لیگ برتر دربی‌های جذابی را شاهد خواهیم بود.
کد خبر : 157397

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، هفته بیست‌ویکم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران امروز با برگزاری 6 بازی آغاز می‌شود و تیم‌های حاضر در این مسابقات تلاش خود را می‌کنند تا نتایج مدنظر خود را به دست آورند.


پدیده - فولاد


پدیده‌ای‌ها هفته پرسرو صدایی را پشت‌سر گذاشتند .دعوا بین تیم حامی رضا مهاجری و تیمی که از پرویز مظلومی حمایت می‌کرد، بود و نهایت رضا مهاجری در سمت خود ماندگار شد تا مظلومی نتواند روی نیمکت پدیده بنشیند. حالا تیم سفید پوش مشهدی که در هفته‌‌های اخیر سیرنزولی داشته و به رده سیزدهم جدول سقوط کرده در خانه میزبان فولادی‌ است که در دیدارهای اخیر خود فقط باخت نصیبش شده و اصلا موفق نبوده است. در حقیقت می‌توان این بازی را جدال بازنده‌هایی دانست که این هفته به‌دنبال جبران ناکامی‌های اخیر خود هستند.


گسترش فولاد - سایپا


شاگردان فراز کمالوند برای حفظ تیم‌شان در رده هفتم و حتی صعود به رده‌های بالاتر امروز در ورزشگاه بنیان دیزل میزبان سایپایی هستند که در 3 بازی قبلی 9 امتیاز گرفته و به طور کامل از انتهای جدول جدا شده و به رده یازدهم رسیده است. گسترش فولاد در این بازی به‌دنبال آن است تا اندوخته امتیازات خود را افزایش دهد تا بتواند در پایان فصل رتبه بهتری نسبت به فصل قبل به دست آورد. این هدفی است که کمالوند دارد اما در سمت مقابل حسین فرکی و تیمش هنوز در حاشیه امنیت کامل قرار نگرفته و می‌خواهد در تبریز هم پیروز باشد تا سایپا حتی به حضور در رتبه‌های تک‌رقمی هم امیدوار باشد. اتفاقی که امروز با شکست نفت‌تهران و پیروزی سایپا احتمال رخ دادنش وجود دارد.


صبای قم - سیاه‌جامگان


این دیدار تیم‌های انتهای جدولی است. صبا در رده پانزدهم است و سیاه‌جامگان هم در رتبه چهاردهم قرار دارد. برای همین این بازی عملا 6 امتیازی است و تیم برنده به ماندن در لیگ امیدوارتر می‌شود. شاگردان مرفاوی که هفته گذشته ذوب‌‌‌آهن را در خانه شکست دادند، 16 امتیازی هستند و با پیروزی در این بازی خانگی جای سیاه‌جامگان 17 امتیازی را می‌گیرند. در طرف مقابل اما اگر تیم مشهدی بتواند به 3 امتیاز این بازی برسند، این شانس را دارد که با شکست پدیده برابر فولاد به رده سیزدهم برسد.


استقلال خوزستان - صنعت‌نفت آبادان


این بازی دربی خوزستان است و هواداران تیم برنده می‌توانند در استان برای تیم بازنده مدت‌ها کری بخوانند. آبی‌های خوزستان با 26 امتیاز در رده هشتم هستند و این شانس را دارند که با پیروزی در این بازی حساس به رده پنجم جدول هم برسند. آنها در هفته‌‌های اخیر روند خوبی داشتند و شانس زیادی برای پیروزی برابر حریف آبادانی دارند. در سمت مقابل صنعت‌نفت با فیروز کریمی نتایج جالب توجهی نگرفته و 22 امتیاز دارد تا به‌عنوان تیم دوازدهم جدول در دربی خوزستان حاضر شود. پیروزی شاگردان کریمی می تواند این تیم را به رده دهم جدول برساند. البته اگر فولاد و سایپا مقابل حریفان خود برنده از زمین خارج نشوند.


نفت‌تهران - پیکان


این بازی هم دربی تهرانی هاست. تیم علی دایی در نیم‌فصل دوم افت فاحشی داشته و با تیم سوم جدول جایی که زمانی جایگاه آنها بود، 8 امتیاز فاصله دارد. نفت 26 امتیازی در رده نهم است و برای رسیدن به رتبه‌های بالاتر باید برنده جدال خود با پیکان 29 امتیازی باشد. این بازی هم 6 امتیازی است و قطعا تیم پیروز از امتیازات کامل این بازی سود زیادی می‌برد. شاگردان مجید جلالی هم اگر برنده شوند می‌توانند جایگاه پنجمی خود را حفظ کنند و به کسب سهمیه آسیا امیدوار باقی بمانند.


سپاهان - ماشین‌سازی


عبدالله ویسی پس از شکست هفته پیش برابر پیکان استعفا داد. البته دلیل آن استعفا باخت تیمش نبود. بلکه خبر جذب بدون اطلاع جباروف از استقلال باعث گشته بود او استعفا دهد. اما ویسی پس از جلسه با طاهری مدیرعامل سپاهان در این تیم اصفهانی ماند. تیم ویسی با 28 امتیاز در رده ششم است و امید دارد تا با توقف پیکان برابر نفت به رده پنجم برود. در سمت مقابل ماشین‌سازی با فرهاد کاظمی کمی در نیم‌فصل دوم سروسامان گرفته و اگر باخت سه بر صفر آنها برابر استقلال را نادیده بگیریم، آنها این شانس را دارند که با پیروزی برابر سپاهان 13 امتیازی شوند و با اندک امید برای ماندن در لیگ برتر تلاش کنند.


برنامه دیدارهای هفته بیست‌ویکم لیگ برتر به شرح‌زیر است:


پنجشنبه 21 بهمن 95


پدیده خراسان- فولاد خوزستان ساعت 14:30 ورزشگاه ثامن مشهد


تورج حق وردی – محمدرضا ابوالفضلی – بابک عباسقلی زاده – وحید صالحی – ناظر داوری: حیدر شکور


صبای قم – سیاه جامگان ساعت 15 ورزشگاه یادگار امام قم


حمید حاج ملک – سجاد طوری – علی دودانگه – علی بای – ناظر: ایرج نظری


گسترش فولاد تبریز- سایپا تهران ساعت 15 ورزشگاه بنیان دیزل تبریز


موعود بنیادی فر – مهدی الوندی – یعقوب حجتی – علی صفایی – ناظر: محسن قهرمانی


نفت تهران- پیکان تهران ساعت 15:30 ورزشگاه تختی تهران


شاهین حاج بابایی – رحیم شاهین – محمد راهی – سعید رحیمی مقدم – ناظر: حسین عسکری


استقلال خوزستان- صنعت نفت آبادان ساعت 15:30 ورزشگاه غدیر اهواز


محمدرضا فغانی – رضا سخندان – مهدی شفیعی – علی میرغفاری – ناظر: مسعود مرادی


سپاهان- ماشین سازی تبریز ساعت 16 ورزشگاه نقش جهان اصفهان


بیژن حیدری – حسن انتظاری – یعقوب سخندان – پیمان فرخی مهر – ناظر: محمدجواد تقی پور


شنبه 23 بهمن 95


تراکتورسازی تبریز- ذوب آهن اصفهان ساعت 18:30 ورزشگاه یادگار امام تبریز


سیدمهدی سیدعلی – علی میرزابیگی – هادی طوسی – شاهو اصلانی – ناظر: نادر جعفری


یکشنبه 24 بهمن 95


استقلال – پرسپولیس ساعت 15- ورزشگاه آزادی تهران


علیرضا فغانی – محمدرضا منصوری – سعید علی نژادیان – اشکان خورشیدی – ناظر: زاهد بحرینی





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته