دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 بهمن 1395 - 10:52
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

باید برای گردشگری سلامت برندسازی کنیم

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به موفقیت دست اندرکاران گردشگری سلامت ایران در برندسازی گفت: باید برای شناساندن گردشگری سلامت تلاش کنیم.
کد خبر : 157391

به گزارش گروه فرهنگی آنا از ستاد خبری دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، مرتضی رحمانی موحد درپنل بررسی چالش‌ها و فرصت‌ها در سرمایه‌گذاری توسعه زیرساخت‌های گردشگری سلامت که در حاشیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران برگزار شده بود، با بیان اینکه سه موضوع اصلی گردشگری سلامت را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: برای ایجاد انگیزه حضور فعالان حوزه و اجرایی شدن فعالیت‌های آن باید زیرساخت‌های گردشگری سلامت فراهم شود.


وی افزود: بازاریابی هم موضوع موثر دیگری برای توسعه گردشگری سلامت است که باید در کشورهای هدف این نوع از گردشگری نیازها و گرایش‌های افراد شناسایی شود و نوع و چگونگی خدمات بر اساس آن برنامه‌ریزی شود.


معاون گردشگری با تاکید بر نقش کیفیت خدمات در توسعه گردشگری کشور، اظهار کرد: خدمات با کیفیت در انواع گردشگری بسیار موثر است اما در گردشگری سلامت به دلیل حساسیت های موجود تاثیر بیشتری دارد چراکه خدمات پزشکی با جان و سلامت افراد درگیری مستقیم دارد، بنابراین برای جذب پایدار گردشگران در حوزه سلامت باید مسئولیت‌پذیر باشیم و خدمات با کیفیت ارائه دهیم.


رحمانی موحد در ادامه تصریح کرد: در حوزه پزشکی و سلامت ایران دارای برند است و باید برای برند سازی گردشگری سلامت هم تلاش کنیم.


وی درپایان ابراز امیدواری کرد که تا سال آینده از مرحله تدوین مقررات و اقدامات زیرساختی در این زمینه گذر کرده و به جزییات و امور جانبی آن بپردازیم.


معاون گردشگری در دیدار با رئیس کنفدراسیون صنایع آلبانی: پیوندهای تاریخی و فرهنگی، اهرم موثری برای توسعه تعامل مردمی و تبادل گردشگری


معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: افق های خوبی در زمینه توسعه همکاری ها میان ایران و آلبانی وجود دارد.


مرتضی رحمانی موحد در حاشیه دومین روز از دهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته با بوجوکو، رئیس کنفدراسیون صنایع آلبانی دیدار کرد.


رحمانی موحد ضمن خوش امدگویی به بوجوکو گفت: به نظرم زمینه‌ها و فرصت‌های همکاری ما با توجه به اراده سیاسی بین مقام‌های دو کشور حائز اهمیت است. در روابط تجاری خود با گرایش گردشگری می‌توانیم زمینه‌های خوبی را برنامه‌ریزی کنیم و با توجه به زمینه های موجود بین دو کشور و مردم وجود دارد می‌توانیم توسعه گردشگری را مدنظر قرار دهیم.


معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: ایران کشوری چهار فصل است و این پتانسیل گردشگری را افزایش می‌دهد. سفارت البانی هم به زودی افتتاح خواهد شد.


بوجوکو، رئیس کنفدراسیون صنایع البانی نیز در ادامه این دیدار بعد از اظهار خوشحالی از حضور در ایران به عنوان نماینده سندیکاهای تجاری در آلبانی گفت: روابط مشترک زیادی بین ما وجود دارد، مردم آلبانی علاقه دارند که به ایران سفر کنند. ما هم اماده پذیرایی از گردشکران ایرانی هستیم. تصویر ایران با تبلیغات سیاسی که در جهان علیه ان انجام می‌شود بسیار متفاوت است و این توجه من را به خود جلب کرد.


وی با اشاره به اینکه بیست درصد از مردم البانی شیعه هستند افزود: نکته جالب این است که حتی اسم پایتخت‌هایمان هم شبیه به هم است و به نظر می‌رسد واژه تیرانا از تهران گرفته شده باشد. از وزارت امور خارجه البانی و ایران خواستار این هستیم که یک سفارتخانه برای البانی در تهران درست کند. ما آمادگی همکاری با تورگردانان شما داریم که روند صدور ویزای گردشگری را تسهیل کنیم. ویزای گروهی هم پیشنهاد خوبی در این زمینه است.


انتهای پیام/

برچسب ها: گردشگری سلامت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته