دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1394 - 10:43

عملکرد مغز را روی پوست سر ببینید + ویدئو

مطالعه مغز انسان نیاز به دانش بالا و تفکر بلندپروازانه دارد اما در این علم به ندرت نیازی به انجام کارهای نمایشی پیدا می­‌شود. با این حال یک عصب‌شناس خوش ذوق کارکرد مغز را به زبانی ساده برای عموم مردم توضیح می‌­دهد.
کد خبر : 15727

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از ScienceNews، اخیرا نانسی کنویشر، عصب شناس دانشگاه MIT در یک ویدئو موهای خاکستری رنگش را می‌­تراشد تا سر بی‌مویش بومی برای رزا لافرسوزای هنرمند شود. رزا با دقت چین‌خوردگی­‌های مغز را روی سر نانسی می‌­کشد.


چین خوردگی‌­های مغز خاستگاه افکار، خاطرات و رفتارهای انسان است.


صدای از پیش ضبط‌شده توضیح می‌دهد چه مناطقی در مغز وظیفه شناسایی چهره‌­ها، فرآیند زبان و حتی فکر کردن درباره اینکه دیگری چه فکری می­‌کند را برعهده دارد.


این ویدئو جدیدترین قسمت از مجموعه آنلاین «صحبت­‌های مغز نانسی» است. تاکنون بیش از دو جین از قسمت­‌های این سری که به صورت مختصر و مفید و هوشمندانه توسط نانسی تولید می‌­شود، در فضای مجازی منتشر شده است.


یکی از اهداف وی از این کار توصیف کارکرد مغز به زبانی ساده به همه مردم است.


در یکی از ویدیوها با استفاده از یک تکنولوژی تحریک مغز به نام محرک مغناطیسی ترانس کرانیال، دست­‌های نانسی به طور غیر ارادی بالا می‌­پرند.


این گونه نمایش‌­ها توجه مردم را بیشتر از یک مقاله علمی خشک و رسمی جلب می­‌کند.


نانسی 56 ساله در این‌باره می­‌گوید: «فکر می‌­کنم دانشمندان باید موضوعات جالبی را که کشف می­‌کنند، با مردم در میان بگذارند».


تحقیقات شخصی وی بر موضوع «چگونگی کار کردن قسمت­‌های مختلف مغز با یکدیگر برای ساخت ذهن» تمرکز دارد. بعضی از ناحیه­‌های مغز وظایف خاصی دارند در حالی که برخی دیگر وظایف بسیار معمولی را بر عهده دارند.


گردآوری وظایف هر قسمت مغز و درک کارکردشان، اولین قدم به سمت فهم کلی مغز است و اطلاعاتی درباره یک سری از بخش‌­­های مغز را در اختیار ما می‌­گذارد.


مترجم: هانا حیدری




دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

برچسب ها: عملکرد مغز مغز
ارسال نظر
هلدینگ شایسته