دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 بهمن 1395 - 15:49

اولویت‌های دولت یازدهم در زمان باقی مانده به روایت نوبخت/ تا پایان اردیبهشت 96، 240 پروژه در حال تکمیل افتتاح می‌شود

محمدباقر نوبخت صبح امروز (19 بهمن) در نشست خبری خود با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات دولت یازدهم گزارشی از عملکردها ارائه کرد و اولویت‌های دولت تا پایان اردیبهشت را برشمرد.
کد خبر : 157265

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، سخنگوی دولت در ابتدای این نشست خبری گفت: مهم‌ترین اقدامات و اولویت‌های ما اختصاص منابع مالی برای تکمیل واحدهای تولیدی نیمه فعال و تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه‌ تمام بوده است که تا کنون 7 هزار و 500 واحد نیمه فعال تا 18 بهمن سال جاری 16 هزار میلیارد تومان دریافت کرده‌اند.


نوبخت ادامه داد: تاکنون 8 هزار و 282 میلیارد تومان از طریق ستاد تسهیلات اقتصادی استانداری‌ها به 11 هزار و 660 واحد تولیدی اختصاص داده شده است و 9 هزار و 87 بنگاه اقتصادی دیگر که به صورت مستقل اقدام به دریافت تسهیلات کرده بودند نیز مبالغی پرداخت شده است که مجموعاً 21 هزار بنگاه اقتصادی مبلغ 14 هزار و 828 میلیارد و 524 میلیون تومان تا کنون دریافت کرده‌اند.


سخنگوی دولت در بخش دیگری از گزارش خود به اقدامات دولت در راستای رفع مشکلات مالی فرهنگیان گفت:‌ دولت مبلغ دو هزار و 700 میلیارد تومان مازاد برای پرداخت اعتبار به آموزش و پرورش برای حل مشکلات فرهنگیان تخصیص داده است علاوه‌بر آن طرح ویژه‌ای برای پرداخت معوقات و دستمزد بازنشستگان فرهنگی نیز در نظر گرفته شده است.


وی در پایان گزارش خود گفت: بر اساس اسناد خزانه دولت یازدهم برای اتمام طرح‌های نیمه‌ تمام عمرانی 40 هزار میلیارد تومان پرداخت کرده است و مبنای عمل ما طرح‌های مربوط به سیاست اقتصاد مقاومتی بوده است که مصوبات سفرهای رهبری و رئیس جمهوری دراولویت قرار گرفته‌ است.


نوبخت همچنین افزود: تا پایان اردیبهشت ماه سال 96، 240 پروژه در حال تکمیل افتتاح خواهد شد و 625 پروژه‌ دیگر نیز تا پایان فعالیت دولت یازدهم افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.


نوبخت در ابتدای جلسه امروز با اشاره به ایام دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب ما از ویژگی‌هایی برخوردار است که هیچ یک از انقلاب‌های قرن بیستم آن را نداشت و آن فراگیری، استقلال و عدم وابستگی آن به رویکردهای غالب سیاسی آن زمان چون کاپیتالیسم و سوسیالیسم بود.


وی ادامه داد: انقلاب ما تلفیق مدرنیسم و سنت بود که در مفهوم جمهوری اسلامی ظهور و بروز یافت و امروز به جایگاهی رسیده‌ایم که قدرت‌های بزرگ جهان نسبت به عملکرد بسیج و سپاه و توانمندی‌های نظامی ما که جز کارکرد دفاعی چیز دیگری ندارد واهمه دارند.


نوبخت با اشاره به توافق هسته‌ای تأکید کرد: توافق ایران با 6 قدرت جهانی توانست 6 قطع‌نامه را علیه ایران لغو کند و این دریچه‌ای بود که ما توانستیم از آن بهره‌ ببریم و همین است که برخی منتقدان خارجی به آمریکا این ایراد را می‌گیرند و آن را بدترین توافق آمریکایی‌ها می‌دانند هر چند که ما معتقدیم این توافق برد برد بود.


سخنگوی دولت با اشاره به دیگر دستاوردهای جمهوری اسلامی طی 38 سال گذشته افزود: امروز انقلاب ما به دستاوردهایی در زمینه اقتصادی دست یافته است که بانک جهانی اعلام می‌کند ایران با ثبات‌ترین اقتصاد منطقه در سال میلادی گذشته بوده است و جهان امروز جمهوری اسلامی را تجلیل می‌کند و در مقابله با ظهور افرادی چون رئیس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا با ما هم‌نوایی خواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته