دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1394 - 08:32
در نشست مسئولان واحد رشت با شورای تات استان گیلان

امیرتیموری:‌ دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در راستای رفع مشکلات و معضلات گام بردارند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی را بازوان کمک رسان به مسئولان دانست و تصریح کرد: دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی باید بتوانند در کنار مسئولان استانی در راستای رفع مشکلات و معضلات گام‌های مهمی را بردارند.
کد خبر : 15722

به گزارش خبرنگار آنا از رشت، دکتر علیرضا امیرتیموری در جلسه مشترک مسئولان واحد رشت با اعضای شورای تات استان گیلان که با حضور مدیران ادارات تابعه وزارت جهاد کشاورزی در استان و رؤسای مراکز تحقیقاتی مرتبط با حوزه کشاورزی در واحد رشت برگزار شد، دانشگاه آزاد اسلامی را بزرگترین قطب علمی در استان گیلان معرفی کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در استان گیلان افتخار دارد که بالغ بر 30درصد دانشجویان این استان در این دانشگاه مشغول به تحصیل بوده و بالغ بر 20درصد اعضای هیأت علمی استادیار به بالا استان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در حال فعالیت هستند.


دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه 11 درصد تولیدات علمی کل استان در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت است، تصریح کرد: تولیدات علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان، آمار بسیار بالایی داشته ولی در عمل کاربردی ندارند. این دانشگاه در کنار دیگر مراکز آموزشی عالی استان قرار دارد و قیاس این دانشگاه با سایر دانشگاه ها رسالت ما را در راستای تحقق آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی سنگین می کند.


رئیس واحد رشت، ارتباط دانشگاه با مراکز تحقیقاتی در استان را لازم و ملزوم هم دانست و تصریح کرد: تحقیقات دانشگاهی و پایان نامه ها با صرف هزینه های گزاف پژوهشی در دانشگاه ها تولید شده و فقط در قالب CD و مجله در کتابخانه ها قرار می گیرد. اگر نیازسنجی استانی انجام شود، قادر خواهیم بود اولویت های پژوهشی در بخش های مختلف را با در دست داشتن متخصصین متناسب با کارها در قالب طرح های پژوهشی تعریف که با این کار هم نتیجه تحقیقات و پایان نامه ها به جای ماندن در کتابخانه ها به سمت دستگاه های تصمیم گیر و اجرایی هدایت شده و هم بودجه های پژوهشی در جهت رفع مشکلات استان هزینه شود.


این مسئول، یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی این آمادگی را دارد در راستای منافع استان و منویات و دغدغه های مقام معظم رهبری حرکت کرده و با در نظر گرفتن اهداف، در راستای رفع مشکلات استانی، حرکت کند.


در ابتدای این جلسه علیرضا فرخ بخت فومنی سرپرست معاونت برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با ارائه گزارش از روند فعالیت های این واحد دانشگاهی، اظهار کرد: برای کیفی سازی آموزش، آزمایشگاه های تخصصی در این واحد دانشگاهی در حال راه اندازی است که در سطح استان بی نظیر بوده که می تواند در کنار دیگر مراکز تحقیقاتی سطح استان بصورت مکمل در صورت نیاز حوزه های مختلف، همکاری کند.در پایان هر یک از مسئولان حاضر در جلسه، نقطه نظر و پیشنهاد خود را ارائه دادند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته