دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 بهمن 1393 - 11:53
در یکصد و بیست و نهمین جلسه علنی شورای شهر مطرح شد

پیشرفت 20 درصدی ثبت‌نام شورایاری نسبت به سال قبل

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل با اشاره به انتخابات شورایاری ها اظهار کرد: خوشبختانه شاهد استقبال خوبی از سوی مردم هستیم و بیش از 20 درصد نسبت به دوره قبل رشد را شاهد بوده‌ایم.
کد خبر : 1572

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا احمد دنیا مالی در یکصد و بیست و نهمین جلسه علنی شورای شهر، افزود: تعامل خوبی با شورا و وزارت کشور در خصوص برگزاری انتخابات شورایاری صورت گرفته است.


وی با تاکید بر اینکه با جلسه‌های برگزار شده، انتخاباتی پر شکوه و ثمر بخش را برای تهران پیش بینی می‌کنیم، افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم انتخابات 8 اسفند برگزار شود و با دستوری که دولت صادر کرده این اقدام در سایر شهرها و کلان شهرها نیز انجام شود و این بیانگر نگاه مثبت دولت است.


این عضو شورای شهر تهران با اشاره به بودجه سال آینده گفت: تعامل خوبی در این خصوص بین شهرداری و شورا وجود دارد. به‌رغم تضارب آرایی که وجود دارد، تصور می‌کنم امسال شفافیت بیشتری در ارائه بودجه بوده است. اطلاعاتی که در این دوره شهرداری ارائه کرده است به گونه‌ای است که در گذشته ارائه نمی‌شد.


دنیامالی با تاکید بر اینکه باید توجه کرد پس از تصویب بودجه فرمت‌های بودجه بازنگری شود، خاطرنشان کرد: زمانی که به بحث دیون می پردازیم مناطق مختلف ارقام مختلف ارائه داده اند که این امر رسیدگی به بودجه را سخت می‌کند.


این عضو شورای شهر با بیان اینکه این بودجه بر اساس برش دوم برنامه 5 ساله است، اظهار کرد: بر اساس این برش باید درآمدها 17 هزار و 900 میلیارد باشد. آنچه که در لایحه ارائه شده شده 17 هزار و 460 بود و آنچه که در صحن به تصویب رسیده است 17 هزار و 200 میلیارد تومان است.


در ادامه نیز اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا خاطرنشان کرد: با توجه به این که شنبه جلسه کمیسیون تلفیق برگزار می‌شود، شهرداری خوشبختانه اطلاعات انبوهی را با بودجه فرستاده که بررسی آنها زمان بر است.


وی افزود: مثلا بدهی‌ها یک آیتم زمان‌بر است که باید تکلیف همه دیون مشخص شود و تعیین شود برنامه شهردرای در این خصوص چیست.


شاکری با بیان این که از رئیس کمیسیون بودجه یا معاونت برنامه ریزی شورا درخواست می کنیم صحت گزارش تمام این موارد ارائه شود، عنوان کرد: باید بررسی کرد نگه داشتن سازمان هایی که سود برای شهرداری ندارد با اهداف برنامه 5 ساله تطابق دارد یا خیر؟


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته