دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 بهمن 1395 - 15:04
در جلسه هم‌اندیشی روسای پژوهشکده‌های دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شد

صباغ‌زاده: در دانشگاه آزاد اسلامی بستر مناسب پژوهش و فناوری فراهم است

اولین جلسه هم‌اندیشی روسای پژوهشکده‌های ممتاز دانشگاه آزاداسلامی صبح امروز با حضور دکتر جمشید صباغ‌زاده رئیس پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 157196

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر جمشید صباغ‌زاده رئیس پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه با تبریک ایام مبارک دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: «خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه آموزش موفق عمل کرده و قدم‌های مهمی برداشته است، به طوریکه بار سنگینی از وزن فرهنگ و آموزش را به دوش می‌کشد.»


رئیس پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: «همچنین دانشگاه آزاد اسلامی در مدت ٤سال گذشته در زمینه کیفی‌سازی نیز بسیار موفق عمل کرده است.»


او ادامه داد:‌ «در دانشگاه آزاد اسلامی بستر مناسب پژوهش و فناوری فراهم است، با گستردگی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور و وجود بستر و امکانات مناسب در این دانشگاه باید در زمینه رفع مشکلات کشور پیش قدم و پیشرو باشد.»


صباغ‌زاده به نحوه جذب اعضای پژوهشگاه مرکزی اشاره کرد و گفت: «علاوه بر بررسی پرونده‌های شاخص ارسالی، بر اساس دستور دکتر میرزاده افرادی که در هیات ممیزه رای اکثریت را کسب کنند، عضو پژوهشگاه مرکزی خواهند شد.»


او همچنین به اهداف پژوهشگاه مرکزی دانشگاه‌ آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: «توسعه و گسترش مرزهای دانش، توسعه پژوهش در علوم انسانی، ارتقای جایگاه پژوهش و فناوری دانشگاه، اجرای طر‌ح‌های پژوهش بنیادی و کاربردی، تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهش و ... از جمله اهداف تاسیس این پژوهشگاه است.»


رئیس پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد همه امور و اهداف این پژوهشگاه در راستای حفظ و بهبود روابط حقوقی پژوهشکده‌ها با واحدها مربوط است همچنین امیدواریم با پژوهشکده‌ها تعامل بهتر و سازنده‌تری داشته باشیم.


راه‌اندازی 14 اتاق فکر در پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی


در ادامه جلسه دکتر محمدرضا اردکانی معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از راه اندازی کارگروه اتاق آب به منظور رفع معضلات و مشکلات آبی در پژوهشگاه مرکزی خبر داد و گفت: «تاکنون 14 اتاق فکر متشکل از متخصصان و صنعتگران در پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده است که ماحصل آن دو طرح تحقیقاتی با مشارکت صنایع خارج از دانشگاه است که در مرحله عقد قرارداد است و تعدادی طرح دیگر نیز در دست بررسی است.»


اردکانی گفت: «وبسایت پژوهشگاه مرکزی به آدرسcri.iau.ir آماده بهره‌برداری است. همچنین پژوهشکده‌ها می‌توانند امکانات و قابلیت‌های خود را در این سامانه معرفی‌ کنند.»


در ادامه جلسه روسای پژوهشکده‌های ممتاز به معرفی و ارائه پیشنهادات خود پرداختند. ربات امداد‌رسان، ربات زیردریایی، پروژه‌های نانوساختار، تولید روغن سویا، امحا زباله، کاربرد پلاسما در صنعت و .... از جمله طرح‌های معرفی شده توسط روسای پژوهشکده های برتر دانشگاه آزاد اسلامی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته