دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 بهمن 1395 - 11:56

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خبر داد: بازداشت ۱۴۰ سارق و زورگیر طی ۳۶ ساعت گذشته

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به بازداشت ۱۴۰ سارق و زورگیر طی ۳۶ ساعت گذشته گفت: این سارقان در زمینه سرقت منزل، خودرو و باند زورگیری فعالیت داشتند.
کد خبر : 157173

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از مهر، سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس اگاهی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پلیس قبلا به شهروندان تهرانی قول داده بود که دستگیری و ردیابی سارقان را در طول سال انجام می‌دهد، اظهار کرد: با توجه به روزهای پایانی سال و افزایش فعالیت سارقان، پلیس آگاهی در راستای اجرای دستورات فرمانده انتظامی تهران بزرگ شب گذشته 140 دزد و سارق را دستگیر کرد.


وی بیان اینکه این افراد در قالب ۲۹ باند مجرمانه فعالیت می‌کردند، افزود: ۱۰ باند زورگیری، ۱۰ باند سرقت منزل و ۹ باند سرقت خودرو و لوازم خودرو شناسایی و دستگیر شدند.
رئیس پلیس اگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه از این افراد چندین دست گاه خودروی مسروقه کشف و ضبط شد، اضافه کرد: از بین متهمان دستگیر شده تنها یک نفر زن است و ۵۳ درصد از متهمان دستگیر شده سابقه‌دار هستند و بقیه برای بار اول شناسایی و دستگیر شده‌اند.


وی با اشاره به کاهش ۱۳ درصدی سرقت‌ها در تهران بزرگ از ابتدای سال تا‌کنون افزود: روند سرقت‌ها کاهش چشمگیری داشته و آمار کشفیات ما به شدت بالا رفته است.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: متوسط سنی متهمان دستگیر شده ۱۷ تا ۳۸ سال است و این نشان می‌دهد که سارقان همچنان به عضویت و استفاده از افراد کم سن و سال در باندهای تبهکاری اقبال نشان می‌دهند.
به گفته وی تنها زن دستگیرشده توسط پایگاه سوم عضو باند سرقت قطعات خودرو بوده است و در حمل وسایل سرقتی همکاری داشته است.
محمدیان تصریح کرد: همچنین از متهمان دستگیر شده دو قبضه سلاح گرم کشف شده است که برای ترساندن طعمه‌ها از آن استفاده می‌شد که کشف و ضبط شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته