دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 بهمن 1395 - 15:42

رویدادهای دانشگاهی؛ از برپایی بازارچه کارآفرینی تا استقبال دانشجویان از گردشگران خارجی‎

کلاس‌های آموزشی امداد و نجات و کمک‌های اولیه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر برگزار شد.
کد خبر : 157147

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس واحد آزادشهر در حاشیه کلاس‌های آموزشی امداد و نجات و کمک های اولیه با تاکید بر اهمیت آموزش کارکنان در هنگام بروز حوادث غیر مترقبه گفت: « برنامه ریزی و اقدام به موقع در راستای آمادگی و مقابله با حوادث و سوانح می‌تواند تلاشی در راستای نجات افراد حادثه دیده و کمک به امر سلامت انسان باشد.»


دکتر سیدمهدی حسینی گفت: «بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی و شناخت از نوع امداد رسانی و استفاده بهینه از وسایل کمک‌های اولیه و امداد و نجات باعث خسارات جبران ناپذیر جانی خواهند شد بنابرین با برگزاری کلاس‌های آموزشی می‌توان در ساعات ابتدایی سانحه، بهترین و مطلوب‌ترین امداد پزشکی را ارائه کرد.»


حسینی افزود: «با ارائه آموزش های کاربردی در سطح عموم می‌توان در برابر بروز سوانح و حوادث غیر مترقبه، با امکانات جزئی بهترین و کارآمد ترین عملیات امداد و نجات را ارائه کرد.


نشست رئیس واحد نطنز با اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری


دکتر زینلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز با یزدانمهر رئیس اداره میراث فرهنگی این شهرستان در راستای تعامل هرچه بیشتر این دو نهاد فرهنگی دیدار کرد.


زینلی استفاده بیشتر دانشجویان بویژه دانشجویان رشته معماری از بناها و اماکن تاریخی شهرستان و نیز استفاده از استادان گروه معماری دانشگاه در احیا، مرمت و بازسازی بافت های تاریخی شهرستان به صورت علمی و آکادمیک را خواستار شد.


مشاور مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان هم با استقبال از پیشنهادات رئیس دانشگاه، آمادگی خود و اداره میراث فرهنگی شهرستان برای هرگونه همکاری و مساعدت را اعلام کرد.


هم‌اندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی بم


همزمان با آغاز نیم‌سال دوم تحصیلی 96-95 اولین جلسه‌ هم‌اندیشی اعضای هیات علمی با هیأت رئیسه ‏ واحد بم برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بم با تاکید بر حضور در راهپیمائی 22 بهمن، هدف از برگزاری این نشست را ارائه راهکارهای مناسب در راستای ارتقای سطح علمی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه همراه با انضباط کاری و ایجاد حس مسئولیت پذیری عنوان کرد.


دکتر حمید سرحدی استادان را الگویی مناسب برای دانشجویان دانست و اظهار کرد: «یکی از راهکارهای افزایش کیفیت در امر آموزش و پژوهش، تعامل و نظارت مستمر مدیران گروه‌های آموزشی است.»


وی افزایش ایجاد انگیزه در استادان و دانشجویان با هدف انجام تحقیقات مفید - تشکیل اتاق های فکر برای تصمیم گیری بهتر در مسائل مهم پژوهشی در واحد- تشکیل شرکت های دانش‌بنیان، توجه بیشتر به قطب های علمی و فعال شدن مراکز ارتباط با صنعت در دانشگاه را مهم و از ضروریات بیان کرد.


دکتر آرزو پاینده معاون آموزشی واحد بم نیز به بیان قوانین و مقررات آموزشی و استخدامی اعضای هیأت علمی دانشگاه پرداخت و مطالب سودمندی را بیان کرد. در این جلسه با استماع سخنان معاونان امور دانشجویی، پژوهشی واعضای هیات علمی به تبادل نظر با رئیس دانشگاه و اعضای هیأت رئیسه پرداخته شد.


سومین کنفرانس بین المللی نوآوری های اخیر در روانشناسی


چهار مقاله مشترک سیما قدرتی، مرضیه سادات رضوی، بهرام اکبریان از اعضای هیات علمی گروه روانشناسی دانشکده علوم انسانی واحد تهران غرب در سومین کنفرانس بین المللی نوآوری‌های اخیر در روانشناسی، مشاوره و علوم رفتاری که از سوی موسسه آموزش عای نیکان،ISC برگزار شد در سال 95 پذیرش و به طور کامل به چاپ رسید.


اسامی این مقاله ها به ترتیب عبارتند از :اثربخشی گروه درمانی مبتنی به یادگیری اجتماعی بر مولفه های هوش هیجانی نوجوانان پسر، اثربخشی گروه درمانی مبتنی به یادگیری اجتماعی برتنظیم و مدیریت هیجان نوجوانان پسر، اثربخشی گروه درمانی مبتنی به یادگیری اجتماعی بر ارزیابی و ابراز هیجان نوجوانان پسر، اثر بخشی مشاوره گروهی درمانی مبتنی بر بهره برداری از هیجان نوجوانان پسر.


قدرتی مقاله دیگری با همکاری سیده فائقه حسینی رم کارشناسی ارشد مشاوره و راهنمایی و زهرا غلامی حیدرآبادی استادیار روانشناسی دانشکده علوم انسانی واحد تهران غرب با عنوان اثربخشی مشاوره گروهی به روش شناختی رفتاری بر شادکامی دانشجویان در این کنفرانس ارائه کرد که مورد پذیرش و به طور کامل به چاپ رسید.


اجرای طرح «مدام» در مجتمع دخترانه سما نبوی تهران


بر اساس طرح مدام (مشارکت دانش آموزان در اجرای امور مدرسه) در یک روز از سال تحصیلی، دانش آموزان مجتمع دخترانه سما نبوی تهران اداره امور مدرسه را برعهده می‌گیرند و در نقش مدیر، معاونان و دبیران به انجام وظیفه می‌پردازند.


هدف از انجام این طرح آشنایی دانش آموزان با مشکلات مدرسه، مسئولیت پذیری، و شرکت و هم فکری در حل مشکلات است.


در هفته‌های گذشته در مراسم صبحگاهی جلسه توجیهی برای معرفی طرح برای دانش آموزان دوره اول، از سوی معاون اجرایی مدرسه برگزار شد و درپی آن دانش آموزان داوطلب، ثبت‌نام کرده و پس از برگزاری انتخابات دانش آموزی، اسامی دانش آموزان منتخب 10 روز قبل از اجرای طرح اعلام شد و هر دانش آموز به منظور اجرای موفق و بهتر، هماهنگی لازم با مسئول انتخابی خود، به عمل آورد. روز دوشنبه مورخ 18بهمن سال جاری این طرح در مجتمع نبوی اجرا شد.


دانش آموزان صبا تهامی به عنوان مدیر مدرسه، عسل چراغچی و مدیا سعیدلو به عنوان معاون اجرایی، کیمیا شمس آبادی به عنوان مربی راهنما، آوا جعفری به عنوان، مربی پرورشی، آوا خسروانی و کیانا ذراتی به عنوان دفتردار، سارا کرلو و سارا رضایی و کیمیا خاشع به عنوان خدمتگزار و در هر کلاس تعدادی از دانش آموزان مسئولیت تدریس دروس در زنگ های مختلف را به عهده داشتند.


کسب مقام نخست مسابقه شعر قبل از نیما


منیره درخشنده فارغ‌التحصیل رشته ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان در سال 77، مقام نخست بخش ویژه مسابقه شعر قبل از نیما در بیست و یکمین جشنواره ادبی استان همدان را به دست آورد.


تشکیل کمیته فرهنگی و اجتماعی


معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت از تشکیل کمیته فرهنگی و اجتماعی در دانشکده های این واحد دانشگاهی به عنوان بازویی برای کمک به شورای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت خبر داد.


دکتر حبیب اله ابراهیمی گفت: به منظور توسعه و تقویت برنامه های فرهنگی و اجتماعی و تدوین و اجرای برنامه های راهبردی فرهنگی در سطح استادان، کارکنان و دانشجویان در دانشکده‌های واحد مرودشت و برنامه ریزی، هدایت، نظارت و زمینه سازی برای مشارکت دانشکده‌ها در تصمیم‌گیری‌های فرهنگی و اجتماعی، کمیته فرهنگی در دانشکده‌ها راه‌اندازی شد.


ابراهیمی خاطرنشان کرد: اعضای کمیته فرهنگی هردانشکده 5نفر است که رئیس هر دانشکده به عنوان رئیس کمیته فرهنگی و اجتماعی آن دانشکده معرفی و آغاز به کار کرده است.


نشست کانون دانشجویی قرآن و علم‌المیزان


اولین نشست کانون دانشجویی قرآن و علم المیزان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت با حضور معاون دانشجویی و فرهنگی واحد مرودشت و دانشجویان عضو این کانون برگزار شد.


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، درباره اهمیت و ضرورت راه اندازی این کانون و آشنایی دانشجویان با مباحث علمی قرآن کریم مطالبی را بیان کرد.


دکتر حبیب اله ابراهیمی با تاکید بر برنامه ریزی برای برگزاری نشست های قرآنی، علمی به صورت ماهیانه، خواستار حضور استادان مسلط به تفسیر قرآن کریم و متخصصین علوم مورد توجه در قرآن و تالیف کتاب نشست های علمی، قرآنی کانون مزبور شد.


هادی زارع دبیر کانون دانشجویی قرآن و علم المیزان واحد مرودشت برخی از برنامه های کانون در نیم‌سال دوم 96-95 را نام برد و در ادامه اعضای شورای مرکزی کانون پیشنهادات خود را مطرح کردند.


استقبال گرم دانشجویان از گردشگران خارجی‎


تعدادی از گردشگران خارجی که برای شرکت در کنوانسیون گردشگری 2017 در تهران وارد کشور شده بودند ظهر امروز در بدو ورود به شهرستان دارالشهداء آران وبیدگل مورد استقبال گرم مردم و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی آران و بیدگل قرار گرفتند.


این افراد که حدودا 300 نفر هستند در این سفر یک روزه از بناهای تاریخی و جاذبه های طبیعی و بقاع متبرکه شهرستان بازدید خواهند کرد.


برپایی بازارچه کارآفرینی


دوشنبه 18 بهمن جاری بازرچه کارآفرینی دبیرستان دخترانه سما واحد کرمان با تعداد 15 غرفه برگزار شد.


این بازارچه با هدف بالا بردن قدرت نوآوری و خلاقیت دانش‌آموزان و توسعه فرهنگ کار گروهی در دو محور صنایع‌دستی و مواد خوراکی برپا شد.


غلامرضا محتشم کارشناس مسئول امور غیرانتفاعی ناحیه یک آموزش و پرورش، در بازدید از بازارچه این اقدام را گامی موثر در راستای پیشبرد اهداف عالی آموزش‌وپرورش دانست و از مشارکت اولیا ابراز خوشنودی کرد.


احمد یزدی‌زاده کارشناس مسئول دوره متوسطه اول ناحیه یک آموزش و پرورش نیز با قدردانی از برگزارکنندگان، عملکرد دانش‌آموزان را خوب توصیف کرده اظهار کرد که بازارچه کاربردی و در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل بوده است.


صنایع‌دستی ارائه شده تابلو فرش، پته، وسایل تزیینی تهیه شده از نمد و چرم، کار بر روی ورق‌های مسی، هویه‌کاری و محصولات غذایی سنتی طبخ شده آش رشته، عدسی، کشک بادمجان و ... را شامل می‌شدند. بخشی ازدرآمد حاصل از این بازارچه به مدرسه و بخش دیگر به دانش‌آموزان شرکت کننده تعلق می‌گیرد.


خلاصه‌ای از این فعالیت در قالب فیلم 10 دقیقه‌ای برای شرکت در جشنواره نوجوان خوارزمی ارائه خواهد شد.


کسب عنوان سومی برای تیم بدمینتون


تیم بدمینتون کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد داریون متشکل از سعید قائدی، سید کریم موسوی، سید مجتبی چاوشی و مهدی قلج خانی با مربیگری سید مسعود رضوی و سرپرستی قاسم نوروزی به این مسابقات اعزام شدند.


این مسابقات به میزبانی واحد سروستان برگزار شد که در نهایت تیم واحد داریون به مقام سومی دست یافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته