دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 ارديبهشت 1394 - 14:03

هاآرتص: موافقت اعراب با تعویق رای‌گیری درباره تشکیل کشور فلسطینی تا بعداز توافق هسته‌ای ایران

روزنامه «هاآرتص» فاش کرد برخی کشورهای عربی به آمریکا و کشورهای دیگر غربی پیوستند و با تاخیر رای‌گیری در شورای امنیت سازمان ملل درباره طرح تشکیل کشور فلسطین به پس از توافق هسته‌ای میان گروه 1+5 با جمهوری اسلامی ایران موافقت کرده‌اند.
کد خبر : 15710

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه «هاآرتص» در شماره امروز پنج‌شنبه خود نوشت: آمریکا و برخی کشورهای غربی و عربی از فرانسه خواسته‌اند تا طرح پیشنهادی برای تصویب در شورای امنیت سازمان ملل درباره تشکیل دو کشور را دست‌کم به پس از 30 ژوئن آینده (تاریخ تعیین شده برای دستیابی به توافق هسته‌ای ایران و 1+5) به تعویق بیاندازد.


این روزنامه اسرائیلی به‌نقل از مقام‌های ارشد آمریکایی و دیپلمات‌های اروپایی افزود: آمریکا و کشورهای عربی و غربی در نامه‌ای خطاب به «لوران فابیوس» وزیر امورخارجه فرانسه و همچنین دیپلمات‌های فرانسوی مستقر در مقر سازمان ملل در نیویورک ، واشنگتن و پایتخت کشورهای دیگر این درخواست را ارائه کرده‌اند.


«هاآرتص» به‌نقل از مقام‌های آمریکایی و دیپلمات‌های اروپایی نوشت: در این نامه برای مسئولان فرانسوی شرح داده شده است که بیشترین توجه و اهتمام دولت «باراک اوباما» و دیگر کشورهای بزرگ بر توافق هسته‌ای همه‌جانبه با ایران متمرکز است و طرح تشکیل دو کشور ممکن است به این هدف ضربه وارد کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب